شناسهٔ خبر: 64875 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مصوبات روز يكشنبه پنجم اسفند ماه هيات دولت

۴ مصوبه هیات دولت در زمینه راه و شهرسازی

جلسه هیات دولت در هیات وزیران یکشنبه ۵ اسفند چند مورد از مصوبات مربوط به حوزه وزارت راه و شهرسازی بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مصوبات روز یکشنبه پنجم اسفند ماه هیات دولت در حوزه زاه و شهرسازی عبارت از موارد زیر است: 


اصلاح آیین نامه اجرایی قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن

هیات وزیران به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، ضمن اصلاح آیین نامه اجرایی قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن، عبور خطوط راه‌آهن شهری و حومه‌ از محدوده یکصدمتری بعد از حریم راه‌ها و در بین دو باند رفت و برگشت را پس از اخذ مجوز از این وزارت مجاز برشمرد.

گفتنی است، طبق آیین نامه اجرایی اولیه قانون اصلاح قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن، ایجاد هرگونه مستحدثات در محدوده یکصد متری بعد از حریم راه‌ها و در بین دو باند رفت و برگشت جدا از هم ممنوع بود.


تصویب سند جامع مدلسازی اطلاعات ساختمان

هیات وزیران به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و باتوجه به ضرورت بهبود شرایط فرآیندهای مدیریت پروژه‌های ساختمانی و عمرانی کشور، "سند جامع مدلسازی اطلاعات ساختمان" را مورد بررسی و تصویب قرار داد.

ارتقای بهره‌وری در صنعت ساختمان، استفاده و گسترش شیوه‌های نوین فنّاوری اطلاعات در این صنعت و زیرساخت‌های عمرانی، الزام استانداردسازی مصالح و تجهیزات و یکپارچه‌سازی داده‌های اطلاعاتی صنعت ساختمانی و ایجاد بانک جامع مصالح و تجهیزات استاندارد این صنعت، تأمین موجبات ارتقاء کیفیت پروژه‌های ساختمانی و عمرانی و توسعه اشتغال‌زایی، از مهمترین اهداف این سند پیشنهادی است.

اساسنامه شرکت حمل و نقل ریلی مسافری حومه ای تصویب شد

هیات وزیران در این جلسه همچنین اساسنامه شرکت حمل و نقل ریلی مسافری حومه ای را به تصویب رساند.

طبق قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه «وزارت راه و شهرسازی موظف است شرکت حمل و نقل ریلی مسافری حومه ای را با هدف ساماندهی حاشیه شهرها و توسعه امور حمل و نقل ریلی حومه ای و ساخت خطوط مستقل حومه ای در زیرمجموعه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تشکیل دهد».

برهمین اساس، به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه و وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و کشور، این اساسنامه تهیه و به تصویب هیات وزیران رسید.

تصویب لایحه موافقت‌نامه سرویس‌های هوایی حمل و نقل ایران و عراق

هیات وزیران لایحه موافقتنامه سرویس های هوایی دوجانبه حمل و نقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق را تصویب کرد.

گفتنی است این لایحه، به منظور تأسیس و بهره­‌برداری از سرویس­های هوایی منظم بین و ماورای سرزمین­ دولت‌های مورد اشاره و به استناد موافقتنامه دی ماه ۱۳۹۶ تهران میان این دولت ها به عنوان دو عضو کنوانسیون هواپیمایی کشوری بین المللی، به تصویب رسید.

نظر شما