شناسهٔ خبر: 64958 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی

تاکید بر استفاده حداکثری مدیران کل راه و شهرسازی از ظرفیت‌های بودجه/ سامانه یکپارچه مالی تکمیل می‌شود

نشست معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر استفاده حداکثری مدیران کل راه و شهرسازی از ظرفیت‌های بودجه، گفت: ثبت قراردادها در سامانه یکپارچه مالی موجب می‌شود تا ۲۱ هزار قراردادی که در وزارتخانه در حوزه‌های حمل و نقل و مسکن و شهرسازی در استان‌ها در حال اجرایی شدن است قابل رصد، پایش و سیستمی کردن شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر امینی در نخستین نشست مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور به تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های وزارتخانه در دوره جدید و در سکانداری وزارتخانه توسط محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، پرداخت.

وي در حاشيه نشست مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: مباحث مطرح شده در این نشست در ارتباط با استفاده حداکثری از ظرفیت بودجه سالجاری، پیگیری اجرای مصوبات سفر، تهاتر بانکی، معماری سازمانی، ثبت قراردادها و ثبت سامانه یکپارچه مالی از مباحث و موضوعات مهمی بود که در جلسه فوق با مدیران کل راه و شهرسازی به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به اینکه سال مالی تا تیرماه است، انتظار می‌رود تا مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور از ظرفیت‌های بودجه استفاده بیشتری کنند؛ به ویژه در مورد تبصره ۵ قانون، اوراق تسویه خزانه و تخصیص اعتبارات سال ۱۳۹۷ و همچنین تهاتر بانکی، انتظار می‌رود این امر محقق شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تهاتر بانکی، که امسال ۲۰۰۰ میلیارد تومان است، ظرفیت مناسبی است که باید از آن بهره ببریم.

امینی مبحث دیگری که مورد تبادل نظر قرار گرفت را قیر عنوان کرد و گفت: در حدود ۲۸۰۰ میلیاردتومان تا این لحظه، سهميه قیر ابلاغ شده است و همچنین به ميزان ۹۰۰ میلیاردتومان قیر از بدهی های سال گذشته به وزارت راه و شهرسازي نیز ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: وزارت راه وشهرسازي از این ۲۸۰۰ میلیاردتومان قیر ابلاغی توانستند نزدیک به ۷۰۰ میلیاردتومان را اعلام وصول کنند که باید این مهم تسریع شود و تقریبا ۲۱۰۰ میلیاردتومان قیر باقیمانده نیز، دريافت شود. همچنین، در اين مورد لازم است جذب و دريافت قير تسریع ایجاد شود، با توجه به اینکه حمل قیر در ایام تعطیلات مشکل است.

امینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پیگیری اجرای مصوبات سفر اشاره کرد و گفت: فهرستی از مصوبات سفرهاي دولت تهیه شده است كه نزدیک به ۱۴ هزار میلیاردتومان منابع برای اعتبارات سفر است که در این مورد ابلاغ اعتبارات از سوی اسناد خزانه از سوی سازمان برنامه و بودجه انجام شده که این موارد به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بحث معماری سازماني را از دیگر مباحث موردبحث با مدیران کل راه و شهرسازی برشمرد و افزود: معماری سازمانی وزارتخانه در اسفندماه سال ۱۳۹۵ به تصویب رسید که هم‌اکنون یکی از پروژه‌های بزرگ و مهم ما در وزارتخانه GISیکپارچه و پیاده و اجرایی‌کردن آن است. هم اکنون سامانه GIS به صورت یکپارچه و سرویس محور در حال اجراست و سرویس های مختلفی به آن وصل است. در حدود ۱۴ سامانه در قالب این سامانه GIS متصل و سرویس محور شده است و در قالب دو سامانه امکان نمایش اطلاعات آن را برای همگان فراهم کردیم.

امینی ادامه داد: به دلیل آنکه تعدد سامانه‌ها در وزارتخانه رفع شود، باید بتوانیم کل مجموعه سامانه‌ها را به سه سامانه تقلیل دهیم و  در این راستا باید معماری سازمانی پیاده‌سازی شود.

وی ثبت قراردادها و ثبت سامانه یکپارچه مالی را از دیگری تکالیف قانونی وزارتخانه برشمرد و تاکید کرد: در ارتباط با سامانه یکپارچه مالی که تکلیف قانونی است، وزارتخانه راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه‌های پیشتاز است. در حال حاضر، ۱۰ اداره کل راه و شهرسازی همچون لارستان (جنوب فارس)، خراسان‌شمالی، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، فارس، سامانه‌ها را پیاده‌سازی کرده‌اند. دو اداره کل از تعداد ۱۰ اداره کل هنوز سامانه را سوئیچ‌آف نکرده‌اند که طی هفته آینده سوئیچ‌آف می‌کنند و به سامانه جدید متصل می‌شوند.

امینی ادامه داد: ۶ اداره کل راه و شهرسازی نیز عملکرد منفعلانه و منفی داشته‌اند که به آنها تذکرات لازم داده شده است. این سامانه اگر پیاده شود ۲۱ هزار قراردادی که در وزارتخانه در حوزه‌های حمل و نقل و مسکن و شهرسازی در استان‌ها در حال اجرایی شدن است قابل رصد، قابل پایش و سیستمی کردن خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: از مدیران کل راه و شهرسازی خواستیم تا در پیاده‌سازی سامانه یکپارچه مالی با ما حداکثر همکاری را داشته باشند.

نظر شما