شناسهٔ خبر: 64987 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

قیمت بلیت هواپیما نوروز افزایش نخواهد یافت/ فعالیت ۱۲ هزار راهدار در جاده‌های کشور/ افتتاح فاز نخست آزادراه تهران شمال در تابستان/ ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان سال زیر بار ترافیک می‌رود

وزیر درجمع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح فاز نخست آزادراه تهران شمال در تابستان از بهره برداری از ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در چهاردهمین گردهمایی همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ضمن تجلیل از ماموران پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی و تشکر از فرماندهان این نیرو گفت: سلامت سفر حفظ جان و مال مردم و وظیفه‌ای که به طور کلی نیروی انتظامی برعهده دارد در زمره عمل صالح محسوب می‌شود و همه باید شاکر باشیم که خداوند توفیق این جنس خدمت را به ما داده است.

وی طراحی، اجرا و نگهداری زیر ساخت‌های حمل و نقل به صورت استاندارد را مهم‌ترین تکلیف وزارت راه و  شهرسازی دانست و ادامه داد: عدم توجه به اقتضای جامعه و محیط، عدم توجه به مشخصات فنی راه و عدم توجه به الزامات نگهداری و بهره‌برداری به صورت بالقوه می‌تواند حوادثی خلق کند که هم قابل پیش‌بینی و متاثر از شرایط راه است و هم غیرقابل پیش‌بینی و متاثر از رفتار راننده است.

اسلامی با اشاره به شناسایی ۳۳۰۰ نقطه حادثه‌خیز گفت: شناسایی این نقاط مربوط به جمع‌بندی سال ۱۳۹۴ است و رفع آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است. نیمی از این نقاط که مواردی بودند که حوادث سنگین داشتند در اولویت اول قرار داشته و این اولویت موجب شده در بخشی از این نقاط که حوادث سنگین داشتند ایجاد تقاطع غیرهم‌سطح در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در بخشی از این نقاط می‌بایست باند دوم اجرا می‌شد که در دستور کار قرار گرفت و به عنوان مثال ما در سال جاری حدود ۷۰۰ کیلومتر باند دوم اجرا کرده‌ایم که ۲۰۰ کیلومتر از آن در حال بهره‌برداری است و ۵۰۰ کیلومتر دیگر نیز که با هماهنگی‌های انجام شده و اقدامات تکمیلی، تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آشکارسازی‌های مقطعی گفت: در تعاملی که با پلیس صورت گرفته قرار شده با استقرار نیرو در آن نقاط با استفاده از دوربین‌ها و یا حضور فیزیکی نسبت به آرام کردن سرعت در آن نقاط اقدام کنیم و با این نوع کنترل از حوادث بیشتر جلوگیری کنیم.

وی افزود: از آن جا که حجم عملیات بسیار بالا است و نمی‌توان تمام این نقاط را در کمتر از یک سال ایمن‌سازی کرد این دست اقدامات در دستور کار قرار گرفته است و ما دوسالانه ۹۸ و ۹۹ را بازه ساماندهی این نقاط قلمداد می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تغییرات مدیریت در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: یکی از تکالیفی که مدیریت و هیات مدیره جدید شرکت فرودگاه‌ها دارد، نظم بخشی به کیفیت و نحوه بهره‌برداری از فضاهای فرودگاهی است.

وی به مساله قیمت بالای کالا و خدمات در غرفه‌های فرودگاهی اشاره کرد و افزود: بخشی از این قیمت‌ها می‌تواند با وضعیت قراردادها ارتباط داشته باشد که تغییر وضعیت قرارداد مرتفع خواهد شد و بخشی دیگر نیز گران‌فروشی است و حتما این مساله را کنترل خواهیم کرد.

اسلامی به مساله قیمت بلیت هواپیما در نوروز نیز اشاره کرد و گفت: قیمت بلیت هواپیما هیچ افزایشی نخواهد داشت. قیمت بلیت هواپیما به موجب قانون بر اساس نظام عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: سقف مجاز قیمت بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی کشوری تعیین شده و سازمان هواپیمایی کشوری بر این مساله نظارت می‌کند. افزون بر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری، معاونت حمل و نقل وزارتخانه نیز با ستادی که تشکیل داده، بر قیمت بلیت و شرایط کل مدهای حمل و نقل نظارت می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مبنی بر میزان آمادگی راه‌ها و راهدارخانه‌ها برای سفرهای نوروزی گفت: در حال حاضر در سطح کشور حدود ۱۲ هزار راهدار، بیش از ۹ هزار ماشین‌آلات و ۹۰۰ راهدار خانه ثابت و سیار مستقر هستند و در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی ادامه داد: جا دارد ضمن تشکر از نیروهای امدادی، پلیس و راهداران عزیز که در این زمستان پر بارش مشغول فعالیت بودند و کار بازگشایی مسیر را انجام می‌دادند، اعلام کنم که این ظرفیت و امکانات در خدمت مسافران عزیز است و امیدواریم با نقشی که راهداران ایفا می‌کنند، بتوانند سفرهای خوب و مطلوبی را برای مردم رقم بزنند.

نظر شما