شناسهٔ خبر: 65017 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

تاج بخش مسلمان مطرح کرد

تأکید بر نقش چشمگیر سازمان هواشناسی در خدمات‌رسانی به بخش‌های ملی و بین‌المللی/ تأمین ایمنی و رفاه مردم، هدف اصلی سازمان هواشناسی است

سحر تاجبخش معاون وزیر راه و شهرسازی هواشناسی را سازمانی تخصصی، علمی، پیشرو و مرجع صلاحیت اعلام كرد و افزود: این سازمان وظیفه خطیر پیش‌بینی و تحلیل مخاطرات هوایی را برعهده داشته و همچنین طبق اسناد بالادستی در انجام وظایف ملی و بین المللی در حوزه های مختلف مدیریت منابع، آب، مخاطرات جوی، حمل و نقل، محیط زیست و ... نیز دارای مسئولیت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سحر تاج بخش مسلمان معاون وزیر و رئیس جدید سازمان هواشناسی كل كشور در مراسم معارفه خود و تودیع داود پرهیزكار كه امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد، ضمن قدردانی از حسن اعتماد مقام عالی وزارت برای انتخاب وی بیان كرد: امیدوارم در این مسیر موفق بوده و سازمان هواشناسی را به جایگاه اصلی‌اش هدایت كنم، امری كه قطعا بدون همكاری اعضای این سازمان امكان‌پذیر نخواهد بود.

تاج بخش در ادامه هواشناسی را سازمانی تخصصی، علمی، پیشرو و مرجع صلاحیت اعلام كرد و افزود: این سازمان وظیفه خطیر پیش‌بینی و تحلیل مخاطرات هوایی را برعهده دارد و همچنین طبق اسناد بالادستی در انجام وظایف ملی و بین المللی در حوزه‌های مختلف مدیریت منابع، آب، مخاطرات جوی، حمل و نقل، محیط زیست و ... نیز دارای مسئولیت است.

وی همکاری در تأمین ایمنی و رفاه مردم را هدف اصلی سازمان هواشناسی اعلام کرد و گفت: با توجه به اساس برنامه سازمان مبنی بر تعالی‌بخشی خدمات تلاش داریم خدماتی دقیق و با کیفیت را در این حوزه برای کاربران فراهم کنیم.

به گفته این مقام مسئول برنامه‌های سازمان هواشناسی با لحاظ اسناد و قوانین بالادستی، سند برنامه دولت دوازدهم و سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر مشارکت حداکثری توان داخلی کشور تنظیم و تهیه شده و هم‌اکنون نیز با بهره‌گیری از ۳۱ اداره کل، ۱۵ مجموعه استانی و ۳ معاونت مشغول فعالیت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی هماهنگی فعالیت‌های تخصصی همگام با ارزش‌های کشوری و همچنین بهره‌گیری از پژوهشگاه‌های اقلیم‌شناسی و هواشناسی را از اولویت‌های کاری سازمان دانست و گفت: ارتقای زیرساخت‌های تجهیزاتی، یکپارچه‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی، ارتقای کیفی و کمی پیش‌بینی‌های و محصولات هواشناسی، کاهش آسیب‌پذیری سرمایه‌ای، افزایش ظرفیت علمی همکاران و کاربران در امر اطلاع‌رسانی و همچینین افزایش کیفی و کمی توان عملیاتی سازمان از مهمترین مأموریت‌های ما در این دوره به شمار می‌رود./

نظر شما