شناسهٔ خبر: 65023 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

اسلامی در جمع خبرنگاران اعلام کرد

آغاز عملیات اجرایی خط آهن رشت - آستارا با حضور رییس جمهوری/ راه‌آهن قزوین – رشت یک پروژه‌ فاخر مهندسی عمران در کشور است

وزیر در جمع وزیر راه و شهرسازی خبر داد: عملیات اجرایی خط آهن رشت – آستارا همزمان با افتتاح مسیر قزوین – رشت آغاز خواهد شد که در صورت بهره‌برداری یکی از محورهای کریدور شمال به جنوب کشور در بخش ریلی نیز زیر بار ترافیک خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان هواشناسی کل کشور در جمع خبرنگاران گفت: اتصال راه آهن کشور به شمال قفقاز از طریق رشت، انزلی و آستارا همواره یکی از پروژه‌هایی بود که مردم از دیرباز آرزوی آن را داشتند، خوشبختانه ما طی دو روز آینده شاهد افتتاح بخش قزوین تا رشت آن با حضور رئیس‌جمهوری خواهیم بود.

اسلامی ادامه داد: در این راستا عملیات اجرایی خط آهن رشت – آستارا همزمان با افتتاح مسیر قزوین – رشت آغاز خواهد شد. در صورت بهره‌برداری از این خط یکی از محورهای کریدور شمال به جنوب کشور در بخش ریلی نیز زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد: پروژه راه‌آهن قزوین – رشت یکی از پروژه‌های فاخر مهندسی عمران درکشور محسوب می‌شود که به لحاظ کیفیت ساخت، تونل و پل‌های احداثی در مسیر راه‌اهن بی‌نظیر خواهد بود./

نظر شما