شناسهٔ خبر: 65057 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در مقایسه آمار ۱۰ ماه نخست امسال با پارسال

ترانزیت کالا ۱۴ درصد افزایش یافت/ افزایش قابل توجه در بخش جاده‌ای و ریلی

ترانزیت کالا درآمد حاصل از ترانزیت کالا در ۱۰ ماهه امسال ( منتهی به دی) در بخش‌های مختلف ریلی، جاده ای ،هوایی و دریایی به رقم ۲ میلیارد و ۹۰۵ میلیون دلار رسید، که در مقایسه با سال گذشته ۱۴ درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی، برپایه آمار سازمان توسعه تجارت ایران، در حالی که سال پیش در در ۱۰ ماهه نخست سال ( منتهی به دی)  ۲ میلیارد و ۵۴۷ میلیون دلار کالا توسط بخش های مختلف حمل ونقل کشور ترانزیت شده بود، اما امسال این رقم  ۳۵۸ میلیون دلار از رقم پارسال بیشتر است.

ترانزیت کالا در قالب حمل و نقل هوایی کشور در مدت مورد بررسی این گزارش به ۳۶۶ میلیون دلار رسید که نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش نشان می‌دهد.

علاوه براین در ۱۰ ماهه ۹۷ در مجموع ۱۳۳ میلیون دلار کالا توسط حمل و نقل دریایی کشور ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۱۴۱ میلیون دلار بود ۶ درصد کاهش یافت.

همچنین در این مدت ترانزیت کالا توسط حمل و نقل جاده‌ای کشور معادل ۲ میلیارد و ۳۱۴ میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. بررسی آمارهای سازمان یاد شده حاکی از آن است که در ۱۰ ماه نخست سال ۹۶ (منتهی به دی) مجموع ترانزیت کالا توسط حمل و نقل جاده‌ای کشور معادل یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون دلار بود.

در ۱۰ ماه نخست امسال ترانزیت کالا توسط حمل و نقل ریلی کشور نیز به ۱۵۲ میلیون دلار رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال پیش که ۱۱۵ میلیون دلار بود، ۳۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

نظر شما