شناسهٔ خبر: 65070 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کمیته حمل‌ونقل ستاد خدمات سفر لرستان اعلام شد

ساماندهی و ایمنی سفرهای نوروزی یک اولویت است/لرستان به استقبال مسافران می‌رود

گشت راهداری کمیته حمل‌ونقل ستاد خدمات سفر لرستان با محوریت مدیریت، ساماندهی و ایمنی سفرهای نوروزی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان لرستان, کمیته حمل‌ونقل ستاد خدمات سفر لرستان با محوریت مدیریت، ساماندهی و ایمنی سفرهای نوروزی تشکیل شد.

مصطفی ملکی صادقی در این جلسه گفت: ساماندهی و ایمنی سفرهای نوروزی یک اولویت است از این‌رو ضرورت دارد دستگاه‌های عضو کمیته حمل‌ونقل برای تحقق این هدف به‌صورت هماهنگ عمل کنند.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان ادامه داد: همه تلاش خود را برای آسایش و رفاه هموطنان در طول سفرهای نوروزی بکار خواهیم گرفت.

تجدید خط‌کشی راه‌های مواصلاتی به‌خصوص راه‌های شریانی و پرتردد، پایداری روشنایی معابر، آشکارسازی نقاط پرتصادف با استفاده از پیام‌ها و اقدامات زودبازده و کم‌هزینه، برقراری کشیک نوروزی، نظارت بر نرخ جابجایی حمل و نقل مسافر، نظارت بر فعالیت شرکت‌ها، موسسات و ترمینال‌های مسافربری، مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی، تجهیز راهدارخانه‌ها از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

تامین به موقع سوخت با راه‌اندازی دوجایگاه عرضه سوخت دیگر

از دیگر مصوبات این جلسه می توان به تامین ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در ایام پیک سفر، مدیریت ناوگان امدادخودرو، برگزاری رزمایش ترافیکی مشترک نوروزی،  تامین به موقع سوخت جایگاه‌های عرضه سوخت و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی، آمادگی ۹جایگاه برای عرضه کارت آزاد سوخت برای ناوگان مسافر، پیگیری لازم درخصوص آمادگی زیر ساخت‌ها و راه‌اندازی دوجایگاه عرضه سوخت ( ویسیان و تجره )، اجرای گشت کشیک گل‌گشت در راستای تنظیف نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی، اجرای خط کشی، لگه‌گیری آسفالت، استقرار یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی، تجهیز سیستم تهویه هوا و رفع نقص چراغ‌های روشنایی داخل تونل‌ها، رفع نقص و شستشوی تابلوهای مسیر اشاره کرد.

استقرار بالگرد در شهرستان‌های الیگودرز و خرم‌آباد

استقرار گشت‌های شبانه‌‌روزی در آزادراه خرم‌آباد-پل‌زال، فعال‌سازی ۶۳پایگاه شهری و جاده‌ای اورژانس، دو فروند بالگرد مستقر در شهرستان‌های الیگودرز و خرم‌آباد و برپایی ۹پایگاه سلامت نوروزی در مبادی ورودی شهرها، نصب تابلو و بنرهای راهنمایی مکان اسکان شهرهای استان و مکان‌های اقامتی و جاذبه‌های گردشگری توسط شهرداری خرم‌آباد، اداره‌کل آموزش و پرورش و راهنمایی و رانندگی، تنظیف و آماده‌سازی ایستگاه‌ها و ترمینال‌های راه‌آهن استان و فرودگاه خرم‌آباد و ارسال برنامه پروازها و حرکت قطارهای مبادی استان برای دبیرخانه کمیته حمل و نقل(اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان) از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

کمیته حمل و نقل خدمات سفر به منظور توسعه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران و همچنین مدیریت یکپارچه، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، سازماندهی و نظارت برانجام فعالیت‌های سفر تشکیل شده است که ریاست آن با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

نظر شما