شناسهٔ خبر: 65165 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی:

سهم خراسان رضوی از طرح بازآفرینی شهری در کشور ۶.۵ درصد است

اخوان عبداللهیان مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سهم استان خراسان رضوی از طرح بازآفرینی شهری در کشور ۶.۵ درصد است، اعلام کرد: محدوده مصوب سکونتگاه‌های غیررسمی استان پنج هزار و ۶۳۶ هکتار و شهرهای دارای محدوده مصوب هفت شهر با ۱۱۴ محله معادل ۱۰ درصد از کل سکونتگاه‌های غیررسمی کشور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، محمد رضا اخوان عبداللهیان که شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که با حضور وزیر راه و شهرسازی در مشهد برگزار شد، سخن می گفت، تصریح کرد: ۳۱ شهر با ۱۱۷ محله در مساحت ۵۲ هزار و ۸۴۵ هکتار هدف طرح بازآفرینی شهری در خراسان رضوی قرار گرفته که از این تعداد، طرح بازآفرینی در ۵۸ محله با ۹ هزار و ۲۰۲ هکتار تا سال ۱۴۰۰ باید انجام شود.

وی افزود: سهم استان خراسان رضوی از طرح بازآفرینی شهری در کشور ۶.۵ درصد است.

وی اظهار داشت: محدوده مصوب سکونتگاه های غیررسمی استان پنج هزار و ۶۳۶ هکتار و شهرهای دارای محدوده مصوب هفت شهر با ۱۱۴ محله است و سهم خراسان رضوی از کل سکونتگاه های غیررسمی در کشور ۱۰ درصد است.

اخوان عبداللهیان گفت: محدوده مصوب سکونتگاه های غیررسمی مشهد سه هزار و ۸۹۴ هکتار است که مشهد با ۶۶ محله دومین شهر کشور از نظر برخورداری از سکونتگاه های غیررسمی است و تاکنون ۱۳ محله از این بخش مورد مطالعه قرار گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: محدوده مصوب بافت های فرسوده و ناکارآمد خراسان رضوی ۱۱۷محله با چهار هزار و ۸۹۱ هکتار در ۳۱ شهر استان است که سهم خراسان رضوی از کل بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در کشور ۷.۸ درصد است.

اخوان عبداللهیان افزود: محدوده مصوب بافت های فرسوده و ناکارآمد مشهد نیز ۲ هزار و ۲۹۲ هکتار و مشهد سومین شهر از نظر مساحت بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در کشور است.

وی ادامه داد: مساحت محدوده تاریخی مصوب خراسان رضوی چهار هزار و ۳۸۲ هکتار و تعداد شهرهای دارای بافت تاریخی مصوب ۱۹ شهر با ۷۰ محله است که سهم استان از کل بافت های تاریخی مصوب کشور ۱۱ درصد و مساحت محدوده تاریخی مشهد ۳۳۸ هکتار است.

وی گفت: طی سالهای ۹۵ و ۹۶، ۴۸ پروژه با هزینه هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال در قالب طرح بازآفرینی شهری با پیشرفت اجرایی ۷۰ درصد در استان اجرا شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار داشت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۱۰ هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال پروژه توسط دستگاه های اجرایی استان در قالب طرح بازآفرینی شهری اجرا شده است.

وی افزود: از سال ۱۳۹۳ تاکنون سه هزار و ۶۳۰ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات در قالب طرح بازآفرینی شهری به بانک معرفی و از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۹ واحد با بانک قرارداد منعقد کرده‌اند.

محمد رضا اخوان عبداللهیان بیان داشت: برنامه اقدام مشترک بازآفرینی توسط دستگاه های اجرایی در شهرها و محلات خراسان رضوی طی سال جاری در قالب ۲ هزار و ۶۰۱ پروژه در هشت شهر استان اجرا شده است.

نظر شما