شناسهٔ خبر: 65167 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد

اعلام آمادگی بنیاد مسکن برای احیای بافت‌های فرسوده شهری

علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تجربه مشترک با ستاد ملی بازآفرینی در شهرهایی چون زاهدان و چابهار از اعلام آمادگی این نهاد برای ساخت واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری به ویژه در شهر مشهد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش که شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری که با حضور وزیر راه و شهرسازی در استانداری خراسان رضوی برگزار شد حضور داشت، اظهار کرد: بافت فرسوده و ناکارآمد مشهد بسیار پیچیده است و برای بازآفرینی آن باید با حوصله با این پیچیدگی‌ها برخورد کرد.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن تجربه های مشترک و خوبی با ستاد ملی بازآفرینی در شهرهایی چون زاهدان و چابهار دارد و می تواند با همکاری این ستاد در احیای بافت‌های ناکارآمد شهری مشهد هم موثر واقع شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در صورتی که شهرداری‌ها در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری زمین‌هایی را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند این نهاد برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در ساخت و اجرای پروژه‌های بازآفرینی آمادگی کامل دارد.

محدوده مصوب بافت‌های فرسوده و ناکارآمد خراسان رضوی 117محله با چهار هزار و 891 هکتار در 31 شهر استان است.

محدوده مصوب بافت‌های فرسوده و ناکارآمد مشهد نیز دو هزار و 292 هکتار است و مشهد سومین شهر از نظر بزرگی مساحت بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در کشور است.

نظر شما