شناسهٔ خبر: 65425 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نظارت ویژه به عملکرد شرکت ها و ناوگان مسافربری استان اردبیل

علی رحمتی مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل از آغاز طرح نوروزی نظارت به عملکرد شرکت ها و ناوگان مسافربری استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل مدیراین اداره کل از آغاز طرح نوروزی نظارت به عملکرد شرکت ها و ناوگان مسافربری استان خبر داد.

علی رحمتی در بازدید از ترمینال مسافربری اردبیل با بیان امسال یک هزارو دویست دستگاه ناوگان عمومی مسافران نوروزی را جابجا خواهند کرد گفت:در طرح نوروزی امسال که از ۲۵ اسفند ماه آغاز و تا ۱۷ فروردین ادامه دارد همه تمهیدات لازم برای جابه جایی مسافران و گردشگران نوروزی انجام و ناوگان های عمومی اعم از اتوبوس و سواری از نظر سلامت فنی و بهداشتی کنترل و نظارت کامل شده اند.

رئیس کمیته حمل ونقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل به فعالیت ۱۲۰ اکیپ راهداری در طرح نوروزی امسال اشاره کرد و افزود: امسال در ایام نوروز راهداران استان اردبیل در قالب ۴۵۹ نفر نیروی انسانی و ۲۵۱ دستگاه ماشین آلات در ۱۲ راهدارخانه ثابت و سیار استان مستقر هستند تا به گردشگران و مسافران نوروزی در جاده ها خدمات ارائه دهند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با بیان اینکه امسال در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر کانکس هایی را به صورت موقت برای استراحت مسافران بویژه رانندگان ایجاد خواهد شد اظهار امیدواری کرد با استراحت رانندگان در این استراحتگاه ها شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده ای ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان دراین ایام باشیم.

مدیر جهادی استان اردبیل با اشاره به اینکه ۱۳ مجتمع خدماتی رفاهی وبین راهی نیز درمحورهای مواصلاتی استان به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به گردشگران نوروزی هستند تصریح کرد:نرخ های حمل ونقل مسافری از مورخه ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین به میزان ۲۰درصد بابت جبران یک سر خالی بودن ناوگان افزایش میابد که بعد از ایام تعطیلات قیمت ها دوباره به حالت عادی بازخواهد گشت.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه های استان اردبیل از فعالیت ۵۹ شرکت حمل ونقل مسافری در استان خبرداد و افزود: سال گذشته در تعطیلات نوروزی ۱۱۳هزار نفر مسافر بوسیله ناوگان های عمومی جابه جا شده اند که در ۱۱ ماهه سالجاری نیز یک میلیون و۷۰۰هزار نفر مسافر توسط ۲۶۰ هزار سرویس به مناطق مختلف سفرکرده اند.

نظر شما