شناسهٔ خبر: 65496 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اطلاعیه فوری؛

هشدار جدی به رانندگان و کاربران جاده ای گلستان

برف روابط عمومی راهداری گلستان در پی اطلاعیه سازمان مدیریت بحران کشور به استان ها مبنی بر ورود سامانه سرد و بارشی از امروز یکشنبه، به رانندگان و کاربران جاده‌ای استان هشدارداد که در هنگام تردد از مناطق و محورهای کوهستانی حتما به تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی مجهز باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان,  روابط عمومی این اداره کل در پی اطلاعیه سازمان مدیریت بحران کشور به استان ها مبنی بر ورود سامانه سرد و بارشی از امروز یکشنبه، به رانندگان و کاربران جاده‌ای استان هشدارداد که در هنگام تردد از مناطق و محورهای کوهستانی حتما به تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی مجهز باشند.

این گزارش همچنین بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها و غیره، تاکید و آمادگی اکیپ های راهداری اداره کل را جهت تدارک تمهیدات مورد نیاز برای مقابله با بحران‌های احتمالی پیش رو اعلام کرده است.

براین اساس، سامانه سرد و بارشی تا روز دوشنبه در استان ادامه دارد و دمای هوا در این روزها بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می یابد.

این اطلاعیه اعلام داشته است رانندگانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی استان را دارند حتما قبل از عزیمت به سفر با تلفن گویای ۱۴۱ و تلفن ۰۱۷۳۲۴۸۰۰۱۹ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ برای اطلاع از وضعیت راهها تماس حاصل نمایند.

استان گلستان بالغ بر ۵ هزار کیلومتر راه دارد که ۱۹۰۰ کیلومتر آن برفگیر و کوهستانی است.