شناسهٔ خبر: 65537 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل خبر داد

عوارض چهار آزادراه از بامداد فردا الکترونیکی دریافت می‌شود

میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از دریافت عوارض یکپارچه الکترونیکی در چهار آزادراه تهران-قم، تهران-ساوه، قزوین-زنجان و کرج-قزوین از بامداد فردا ۲۸ اسفند خبر داد.

سید حسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آغاز دریافت عوارض یکپارچه الکترونیکی در چهار آزادراه تهران-قم، تهران-ساوه، قزوین-زنجان و کرج-قزوین  از بامداد (ساعت صفر) ۲۸ اسفند و در آستانه سفرهای نوروزی ۹۸ خبر داد.

وی افزود: مردم در صورت عبور از این چهار آزادراه دیگر نیازی به توقف برای پرداخت عوارضی ندارند، بلکه می‌توانند از طریق سامانه‌های الکترونیکی تعبیه شده در طول مسیر و از طریق اپلیکیشن تلفن همراه اقدام به پداخت عوارض الکترونیک آزادراهی خود کنند.

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور خاطرنشان کرد: مردم برای پرداخت عوارض الکترونیکی خود در حین رانندگی از استرس و نگرانی پرهیز کنند، زیرا برای ایام نوروز ۹۸ فرصت لازم جهت شارژ کیف پول الکترونیکی یا حساب کاربری در نظر گرفته شده است.

به گفته معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل مسافرانی که قصد تردد از چهار آزادراه مذکور را دارند جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با سامانه جدید به سایت www.aaniro.com مراجعه کنند.

میرشفیع با اشاره به فواید استفاده از سامانه‌های اخذ عوارض الکترونیک گفت: کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، صرفه جویی در استهلاک خودرو، پرداخت آسان عوارض، کاهش خرابی‌های روسازی آسفالتی در محل توقف دروازه‌های عوارض ناشی از ترمز در زمان توقف و شروع به حرکت وسیله نقلیه از جمله فواید این سامانه تلقی می‌شود.

وی همچنین از جایگاه‌های دریافت عوارض در مجتمع‌های خدمات رفاهی و گردشگری در طول آزادراه خبر داد و گفت: در طول مسیر آزادراه نیز امکان پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی از طریق این دستگاه‌ها با ثبت شماره‌ی خودرو مسیر خواهد بود.

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور یادآور شد:‌ امکان پرداخت از طریق دستگاه‌های خودپرداز کلیه بانک‌ها، دستگاه‌هایی که به همین منظور نصب خواهد شد و نرم افزارهای تعریف شده نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

نظر شما