شناسهٔ خبر: 65538 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدير عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی:

نگاه راه‌آهن نگاه بنگاه‌داری و صرفه اقتصادی نیست/ سطح خدمات واگن‌ها امسال با ستاره در بلیت قطارها مشخص‌شده است

رسولی معاون وزير و مدير عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه نگاه این شرکت بنگاه‌داری و صرفه اقتصادی نیست گفت: برای ارتقای خدمات در ایام نوروز ۹۸ سطح خدمات واگن‌ها امسال با ستاره در بلیت قطارها مشخص‌شده است.

سعید رسولی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه  و شهرسازی  با اشاره به اینکه راه‌آهن سطح تماس بسیاری با اقشار مختلف دارد تصریح کرد: به دلیل نگاه جامعی این شرکت بر روی اهداف کلان تلاش کرده است تا از نگاه بنگاه‌داری و صرفه اقتصادی پرهیز کند.

وی نگاه حاکم بر راه‌آهن را نگاه توسعه‌ای و منافع عمومی دانست و افزود: تلاش شده است تا در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران منافع اجتماعی و اثر توسعه‌ای ریلی در کل اقتصاد کشور موردنظر قرار گیرد و به رشد اقتصادی کشور کمک کند.

رسولی بابیان اینکه در حوزه مسافری علیرغم مشکلات اقتصادی شاهد افزایش سرویس‌دهی هستیم اظهار کرد: باوجود آنکه ۱۰۷ واگن بی‌کیفیت و ناایمن در سال جاری از چرخه سیر حذف شد و به تبع تعداد صندلی مسافری راه‌آهن کاهش یافت، ولی خوشبختانه ۱۵ درصد رشد حمل مسافر در سال ۹۷ رقم خورده است و این به مدد همکاری شرکت‌های خصوصی مسافربری و معاونت مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بوده است .

مدير عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه راه‌آهن تلاش کرده است تا علاوه برافزایش کمی جابه‌جایی مسافر ریلی کیفیت خدمات نیز ارتقا یابد ادامه داد: در این رابطه رتبه‌بندی قطارهای مسافری در دستور کار قرار گرفت و جای امیدواری است که به نتیجه رسیده است و در بلیت‌های صادره نوروزی درجه قطار با ستاره شده که بالاترین سطح خدمات را قطارهای ۵ ستاره ارائه می‌کنند.

به گفته رسولی همچنین در بلیت‌های نوروزی امسال خدمات ارائه‌شده به مسافر ذکرشده که گامی مؤثر در راستای رعایت حقوق شهروندی و حقوق مسافر است.

وی بابیان اینکه ستاره‌بندی واگن‌های ریلی باعث رقابت بین شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس می‌شود تا سطح خدمات خود را ارتقا دهند ادامه داد: برنامه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ارائه خدمات مطلوب‌تر ایستگاهی و مسافری به شهروندان است در کنار ارتقا سرویس‌دهی قطارها است و به همین منظور قراردادهایی که در دست اقدام وجود دارد تا تعداد واگن‌ها بیشتر شده و سرویس‌دهی افزایش یابد.

رسول در پایان بیان کرد: بر اساس قانون برنامه ششم تکلیفی بر عهده راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گذاشته شد تا شرکت قطارهای حومه‌ای را تشکیل دهد و خوشبختانه این موضوع در دولت به تصویب رسیده و امیدواریم در سال ۹۸ با تشکیل این شرکت ارائه خدمات مطلوب‌تری به ساکنان حاشیه کلان‌شهرها ارائه شود.

برچسب‌ها: