شناسهٔ خبر: 65567 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون رئیس جمهوری در جمع خبرنگاران مطرح کرد

ایجاد ۴۸۰۰ فرصت شغلی با امضا تفاهم‌نامه ریلی بین وزارت راه و سازمان برنامه

نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به امضای تفاهم نامه توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی برون شهری از ایجاد ۴۸۰۰ فرصت شغلی در حوزه حمل و نقل ریلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد باقر نوبخت در حاشیه آیین امضا تفاهم نامه توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی برون شهری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسعه حمل و نقل ریلی است و دولت طی سال‌های گذشته این مطلب را در دستور کار خود قرار داده است. 

وی افزود:حداقل چهار استان طی دو سال گذشته به شبکه ریلی متصل شده‌اند و انتظار می‌رود ناوگان مورد نیاز برای بهره‌برداری از این زیرساخت ها تامین شود. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به امضای تفاهم نامه، بیان داشت: بر اساس همین تفاهم‌نامه ۹۷۴ دستگاه انواع واگن باری و مسافری و لوکوموتیو طی یک سال با توان واحدهای تولیدی داخلی ساخته می‌شوند. 

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: طبق همین توافق‌نامه هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان برای تامین اعتبار در نظر گرفته شده است و حداقل ۴۸۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. 

نوبخت فعال شدن واحدهای تولیدی برای تولید ریل باس و لوکوموتیو با ظرفیت های خالی را اقدام بزرگی عنوان کرد و گفت: حمل و نقل ریلی غیر از جابجایی بار جابه‌جایی مسافر را نیز در بر دارد به طوری که مردم با استفاده از حمل و نقل ریلی به جای حمل و نقل جاده‌ای سفرهای سالم و ایمنی را تجربه خواهند کرد. 

نظر شما