شناسهٔ خبر: 65574 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

باحضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت

بهره‌برداری از ۵۰ سالن مسافری/ افتتاح راه‌آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز در تابستان۹۸/ رونمایی از تابلوی دیجیتال اطلاع رسانی سفر

راه آهن تهران بیست و هفت دستگاه سالن مسافری، ۳ واگن ترنست و ۲۰ سالن ریل باس با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در مراسم بهره‌برداری از ۲۷ سالن مسافری، ۳ واگن ترنست و ۲۰ سالن ریل باس که دقایقی پیش (سه شنبه ۲۸ اسفند) در ایستگاه راه‌آهن تهران انجام شد، اظهار کرد: برای مردم سالی پر از خیر و برکت و نشاط آرزومندم و امیدوارم سال ۹۸ با تلاش و کوشش همراه با حرکت جهادی بر جنگ اقتصادی با دشمن غلبه کرده و در صحنه‌های توطئه آمیز با پیروزی بیرون آییم.

وی افزود: امروز تفاهم‌نامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه در حضور تمام شرکت‌های ریلی و سازندگان حوزه باری و مسافری امضا شد که یک حرکت راهبردی محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه امروز بیان داشت: امروز ۵۰ واگن مسافری کوپه‌ای و سالنی و ریل باس به بهره‌برداری می‌رسد و در آینده ظرفیت و قطارهای مسافری ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. این تفکر و رویکرد یک تفکر راهبردی است که براساس استفاده از ظرفیت‌های ساخت داخل گسترش می‌یابد.

محمد اسلامی با اشاره به افتتاح ۴ پروژه ریلی اقتصاد مقاومتی طی دو سال گذشته از افتتاح راه آهن میانه – بستان آباد – تبریز در تابستان ۹۸ خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش دست اندرکاران زیرساخت‌های ریلی به خوبی توسعه یافته‌اند و باید در راستای بهره‌برداری مطلوب از آنها تلاش کنیم، از این رو تمامی دست‌اندرکاران درخواست می‌شود در حوزه‌های باری و مسافری سرمایه گذاری کنند.

وی در ادامه از تمامی همکاران و فعالان در شبکه ریلی، نگهداری واگن‌ها و لوکوموتیوها، مدیریت و راهبری شبکه و همکاران مستقر در ستادها تقدیر و تشکر کرد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اعتراضات کارکنان راه‌آهن نسبت به پرداخت دستمزدها و حقوق‌ها تصریح کرد: عدم تناسب درآمد و هزینه باعث شده که راه آهن نتواند به خوبی تعهدات مالی خود را انجام دهد. اما خوشبختانه با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده در حال حاضر تمامی دستمزدها، حقوق ها و عیدی‌ها پرداخت شده است و هیچیک از کارکنان راه آهن در این خصوص مطالبه ای ندارد.

وی افزود: امیدواریم با سیاست های اتخاذ شده و انتساب مدیریت جدید در راه آهن بتوانیم ایجاد توازن و تعادل در بخش ریلی، بار و مسافر را محقق کنیم.

اسلامی همچنین با اشاره به حادثه ای که صبح امروز برای کشتی کانتینری در بندر شهید رجایی رخ داد، گفت: این حادثه هم اکنون در دست پیگیری قرار دارد و نتایج را بعد از بررسی های گروه‌های کارشناسی و انتظامی اعلام خواهد شد.

این عضو کابینه دولت از راه‌اندازی تابلوی دیجیتال سفر قطارهای ورودی و خروجی در ایستگاه راه‌آهن تهران خبر داد و گفت: اطلاعات مندرج در این تابلو در سایت راه آهن نیز وجود دارد و مردم می‌توانند از موقعیت قطارها مطلع شوند.

وی یادآور شد: اپلیکشین موبایلی سامانه مذکور به زودی آماده استفاده مردم خواهد شد و یک سامانه موبایلی سازمان هواشناسی نیز به منظور اطلاع لحظه‌ای از شرایط آب و هوایی نقاط کشور از سوی این سازمان در اردیبهشت ماه در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

نظر شما