شناسهٔ خبر: 6560 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر صورت گرفت

مدیرکل هواشناسی استان تهران معرفي شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان هواشناسی تهران آئین تودیع و معارفه مدیر کل هواشناسی استان تهران با حضور داود پرهیزکار معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور و تعدادی از مقامات استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از  روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران، مدیرکل فرودگاه بین المللی فرودگاه مهرآباد، مدیرکل جهادکشاورزی استان تهران، مدیران ستادی سازمان هواشناسی و جمعی از کارکنان هواشناسی استان تهران در سالن شهید امامی سازمان مرکزی، مسعود دهملایی به عنوان مدیرکل هواشناسی استان تهران معرفی گردید و از  محمد علی عزیزاقلی مدیر کل پیشین هواشناسی استان تقدیر به عمل آمد.

عزیزاقلی با بیان این‌که داشته‌های امروز هواشناسی استان تهران مرهون زحمات کارکنان و مدیران پیشین است، موفقیت‌ها و دستاوردهای هواشناسی استان تهران را نتیجه حمایت‌های سازمان مرکزی، دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان و کارکنان این اداره کل برشمرد. ‌وی ضمن تشکر از همه افراد و ارگان‌هایی که در دوران مسئولیت، ایشان را همراهی و حمایت کردند برای همه حضار بویژه کارکنان هواشناسی استان تهران آرزوی توفیق روزافزون کرد.

در ادامه، رحمتی مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به تاثیر شگرف و بسزای تحلیل‌های هواشناسی در حوزه‌های مختلف از جمله: زندگی روزمره مردم، حمل و نقل، اقتصاد، کشاورزی، و ... گفت : هواشناسی را به عنوان یک دستگاه وزارتخانه‌ای نمی‌شناسیم. وی تصریح کرد: هواشناسی دستگاهی است که به صورت عام و ملی از کوچک‌ترین افراد جامعه تا مقامات و مسئولین از تحلیل‌های آن، که برگرفته از مباحث فنی و کارشناسی است بهره می‌برند.

مدیرجدید هواشناسی استان تهران نیز ضمن تشکر از زحمات آقای عزیزاقلی و اعتماد ریاست سازمان و معاونین در خصوص واگذاری این مسئولیت به ایشان،گفت: در این جایگاه به یاری و همراهی کلیه مسئولین سازمانی و استانی ، بویژه همکارانم در استان تهران نیاز دارم.

در خاتمه معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه رجب   برفراسازمانی بودن فعالیت‌های سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد  و بخش‌های مختلفی مانند: ترابری، انرژی، نظامی، امنیت اجتماعی، مدیریت بحران، مدیریت شهری، شهرسازی و ... را از جمله حوزه‌های خدمت‌رسانی و اثرگذاری هواشناسی برشمرد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور  هم تصریح کرد: در مقوله مدیریت بحران، دو بخش عمده تحت عنوان هشدار دهنده و واکنش‌گر تعریف گردیده و خوب کارکردن این دو بخش با یکدیگر، اثربخشی را بدنبال خواهد داشت.

 پرهیزکار با بیان این‌که عمده بلایای طبیعی در حوزه هواشناسی می‌گنجد، توضیح داد: در هنگام وقوع بلایا بخش هشدار‌دهنده سازمان هواشناسی می‌باشد ولی بخش واکنش‌گر طیف وسیعی از ارگان‌ها و نهادها از جمله: مدیریت بحران، هلال احمر، پلیس راه، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، جهاد کشاورزی، سازمان‌ها و شرکت‌های آب، برق گاز و ... را دربر‌گرفته و در نهایت به مردم که واکنش‌گر اصلی می‌باشند،ختم می‌شود. وی در این راستا به لزوم ظرفیت سازی اشاره نمود و گفت: ظرفیت سازی بایستی در هر دو بخش هشدار دهنده و واکنش‌گر صورت پذیرد و مردم که مهم‌ترین بخش واکنش‌گر می‌باشند، آموزش‌های صحیح را فراگیرند.

نظر شما