شناسهٔ خبر: 65723 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسئول ستاد هماهنگی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اعلام کرد:

کانکس‌های زلزله‌زدگان کرمانشاه از مسیر رودخانه به مناطق امن منتقل می‌شود/ مردم در تکمیل واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از زلزله سال ۹۶ مشارکت حداکثری داشته باشند

سرپل ذهاب مسئول ستاد هماهنگی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه از جمع‌آوری کانکس‌های مردمی مستقر در مسیر رودخانه سرپل ذهاب خبر داد و گفت: کانکس‌های زلزله‌زدگان که در مسیر رودخانه قرار دارد در سریع‌ترین زمان به منطقه امنی که توسط شهرداری و فرمانداری اعلام شده است، منتقل می‌شوند.

رضا خواجه‌ای مسئول ستاد هماهنگی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که هم‌اکنون برای امدادرسانی به مردم زلزله‌زده مستقر در کانکس که در معرض سیل احتمالی استان قرار دارند در استان به سر می‌برد، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت موجود پرداخت.

خواجه‌ای گفت: با وجود اینکه هشدارهای زیادی به زلزله‌زدگان  استقرار کانکس‌های در محل‌های امن داده‌ایم، باز هم بخشی از کانکس‌ها در مسیر رودخانه قرار دارند که به دلیل سیل احتمالی در حال انتقال آنها به مناطق امن هستیم.

مسئول ستاد هماهنگی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تمامی توان و تجهیزات خود از جمله ماشین‌آلات، لودر، جرثقیل و دیگر تجهیزات در منطقه سرپل ذهاب مستقر است و در حال بازگشایی مسیر رودخانه شهر است.

 خواجه‌ای تصریح کرد: در تلاش هستیم تا کانکس‌های زلزله‌زدگان کرمانشاه در سریع‌ترین زمان ممکن به منطقه امنی که توسط شهرداری و فرمانداری اعلام شده است، منتقل شوند.

وی بزرگترین مشکل موجود برای انتقال کانکس‌ها را آزادسازی آنها عنوان کرد و گفت: تعدادی از کانکس‌ها بعضا به هم جوش داده شده‌اند و یا با دیوار محوطه در زمین تثبیت شده‌اند که آزادسازی آنها زمانبر است. امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار به سرانجام برسد و کانکس‌ها به مکان امن منتقل شوند.

به گفته این مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، هیچیک از ستادهای بنیاد مسکن در ایام نوروز و از ابتدای سال تاکنون تعطیلی نبوده اند و مشغول خدمات رسانی به مردم منطقه بوده‌اند.

خواجه‌ای تصریح کرد: همه تلاش ما خدمات‌رسانی به مردم است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تمامی تجهیزات و امکانات پای کار است.

وی در عین حال یادآور شد: اگرچه اسکان موقت مردم زلزله‌زده کرمانشاه جزو تعهدات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نبوده است اما برای رضایتمندی مردم تمامی تلاش خود را به کار بسته‌ایم.

مسئول هماهنگی مناطق زلزله زده کرمانشاه در پایان از مردم آسیب‌دیده از زلزله کرمانشاه درخواست کرد تا خود پای کار باشند و به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کمک کنند تا هرچه زودتر واحدهای مسکونی‌شان تکمیل شود.