شناسهٔ خبر: 65760 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی:

خسارت سیل به راه های خراسان شمالی ۳۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شد

سردر اداره راهداری خراسان شمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: خسارت سیل به راه‌ها، تاسیسات زیربنایی راه و ابنیه فنی این استان سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري وحمل ونقل جاده‌اي  خراسان شمالي، علی اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: سیل به ۱۰۰ کیلومتر از راه های اصلی و فرعی استان خسارت زده است.

وی خاطرنشان کرد: این خسارت ها از شهرستان‌هاي  مختلف بود، اما بیش‌ترین آن در شهرستان مانه و سملقان گزارش شده است.

بديعي مقدم با اشاره به اینکه سیل به راه‌های اصلی و فرعی و روستایی خسارت وارد کرده است افزود: در این مدت، راهداران به صورت شبانه روزی نسبت به لایروبی، پاکسازی و ریزش برداری مسیرها مبادرت داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: به منظور تامین و ارتقای ایمنی راه ها، راهداران اقدامات لازم را انجام دادند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: راهداران تا حد امکان، نسبت به اصلاح ریزش و رانش و آب بردگی راه ها اقدام کرده اند.

وی اظهار کرد: ۳۰ کیلومتر از راه های دسترسی و پل و ابنیه شهرستان مانه و سملقان و ۲۰ کیلومتر از راه های روستایی سایر شهرستان ها که دچار آب بردگی، رسوب برداری و رانش شده اند نیاز مبرم به بازسازی دارندكه اين اداره كل تمهيدات لازم را در برنامه كاري دارد.