شناسهٔ خبر: 65767 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اولويت نجات افراد و خودروهای گرفتار در بارش های اخیر گلستان

محبوبي گلستان پیرو بارش های شدید برف و باران در مورخ 27/12/97 و ریزش و رانش و لغزش در سطح محور ها و جاری شدن سیل و مسدود شدن برخی از محورهای مواصلاتی اولین اولویت نجات خودروها و افراد گرفتار در برف و کولاک و سیلاب بود که با همت همکاران راهداری و سایر دستگاه های استانی تمام این افراد در مناطق امن اسکان داده شدند.

 

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان حسین محبوبی بیان داشت : تغییر مسیر و هدایت سیلاب از دیگر اقداماتی بود که توسط عوامل و ماشین آلات راهداری در چند روز گذشته با هدف تسریع و تسهیل در تخلیه سیلاب انجام شده است.

وی ادامه داد : در حال حاضر محور سه راهی یساقی – بندر ترکمن بدلیل آبگرفتگی ، محور بندر ترکمن – گمیشان ، گرگان – آق قلا و گمیشان – آق قلا بدلیل قطع مسیر و نصب پل موقت مسدود و صرفاً تردد خودروهای امدادی صورت می گیرد و همچنین محور گرگان ـ  توسکستان – چهار باغ – شاهرود بازگشایی و تردد در آن جریان دارد اما محور خوش ییلاق – شاهرود همچنان مسدود و تردد در حد عبور خودروهای امدادی انجام می شود..

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان گلستان بیان داشت: در حال حاضر 210 دستگاه  ماشین آلات راهداری و 420 نفر پرسنل از شروع بحران در حال انجام بازگشایی محورها و امداد رسانی به هم استانیهای گرامی می باشند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان اظهار داشت : آقای مهندس اسلامی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ضمن حضور در استان و بازدید از  مناطق سیل زده و شرکت در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان دستورات لازم را صادر فرمودند. همچنین با دستور ایشان آقای مهندس حسن نیا معاون محترم وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و معاون برنامه ریزی ایشان و همچنین مدیرکل دفتر وزیر ضمن حضور در استان ، مستقیماً بر  عملیات راهداری نظارت دارند.