شناسهٔ خبر: 65943 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنادر آبادان آمادگی همکاری بیشتر با دیگر دستگاه ها در مقابله با سیلاب احتمالی را دارد

بندر آبادان مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در جلسه ستاد مدیریت بحران بر آمادگی کاملو همکاری با دیگر دستگاه ها برای مقابله با وقوع احتمالی سیلاب تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی ؛ مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در جلسه ستاد مدیریت بحران که در دفتر مدیریت بنادر آبادان برگزار شد گفت ؛ بنادر آبادان توانسته است اقدامات موثری در پیشگیری از وقوع احتمالی سیلاب است را به انجام برساند.
رضا سفاری ادامه داد : در چند روز گذشته برای پیشگیری از وقوع سیلاب و خسارت ناشی از آن توسط مدیریت بنادر و دریانوردی آبادان ، جهت ایجاد سیل بند به نقاطی از  حاشیه  اروند رود و بهمنشر ، ماشین آلات سنگین اعزام شد.
وی افزود : تا این لحظه ۷ دستگاه بیل مکانیکی، ۱ دستگاه لودر ، ۲ دستگاه کمپرسی ،۱ جرثقیل ، ۲۰۰ عدد چکمه لاستیکی و بیل دستی و پنل های پیش ساخته بتنی را در اختیار مسئولان مربوطه برای مقابله با سیلاب قرار داده ایم و انشاالله تلاش ما برای کمک رسانی بیشتر ادامه دارد.
رضا سفاری در این نشست گفت : آنچه  که مد نظر ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان آبادان بوده است را بحمدالله انجام دادیم و به اتفاق معاونین و اعضای کمیته مدیریت بحران بنادر و دریانوردی آبادان و کارکنانی که حضورشان الزامی است در هر روز و حتی در ایام تعطیل ، جلساتی به منظور هم اندیشی  برگزار می شود و این روال تا زمانی که وضعیت بحرانی است ادامه دارد.
مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با بیان اینکه  تمام کانال های دفع آبهای سطحی  لایروبی و آماده شده است گفت :قداماتی که تاکنون در بنادر تابعه یعنی بندر  اروندکنار و چویبده انجام شده بود ایجاد سیل بند هایی که ممانعت از ورود آب و پیشروی آن به محوطه ها و انبار ها است.
وی اضافه کرد: در بندر آبادان یکی از مهم‌ترین اقدامات این بوده است که بخش زیادی از کالاها را به انبار ها و به فضای امن منتقل و درب های انبارها را با گونی های پر از شن ماسه و خاک پوشش دادیم تا از ورود آب به انبارها جلوگیری و  کالاها در معرض آسیب قرار نگیرد.
وی ادامه داد: با موافقت هایی که از گمرک اخذ کرده ایم دو راه پیش روی صاحبان کالاهای موجود در بنادر هم وجود دارد و آن هم می‌توانند به ترانزیت داخلی کالا به انبار های خارج از بندر آبادان که مد نظرشان هست اقدام  و یا از انبارهای بندر خرمشهر هم استفاده کنند.
وی افزود: به تعاونی‌های لنجداران هم تاکید شد نیروی انسانی  کافی را در شناورها بکارگیرند تا در شرایط نامساعد و طوفانی بودن رودخانه ، شناورها را کنترل کنند.