شناسهٔ خبر: 66044 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان:

احتمال آب بردگی دو محور استان با توجه به طغیان رودخانه‌ها و حجم بالای سیلاب / چهار شهر استان خوزستان در معرض آب گرفتگی / برخی مردم در برابر دستور تخلیه شهرها مقاومت می‌کنند

سیل رضا رضایی گفت: شرایط در استان خوزستان با توجه به حجم آب رودخانه و طغیان آن‌ها سخت بوده و احتمال از دست دادن دو محور و آب گرفتگی چند شهر وجود دارد. با حضور وزیر کشور در استان خوزستان چهار استان معین برای مناطق سیل‌زده تعیین شد تا مقدمات برای اقدامات بعد از سیل را فراهم کنند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان درخصوص آخرین وضعیت استان با توجه به سیل و طغیان رودخانه‌ها اظهار کرد: در سوسنگرد تقریبا جاده‌ها برقرار است، اما در برخی جاده‌ها مثل شوش – اندیمشک و آبادان مشکل وجود دارد.

وی ادامه داد: در جاده شوش – اندیمشک احتمال آب بردگی وجود دارد، چون در مسیر برگشت در مقطعی آب روی جاده قرار گرفته است که با این حجم خروجی از سدها این احتمال بسیار قوی است. در جاده آبادان هم همین شرایط وجود دارد و این محور در معرض خطر است. به جز این دو جاده پل عبدالخان هم در خطر است و احتمال تخریب آن وجود دارد.

این مقام مسئول در استان خوزستان افزود: شرایط بسیار سخت است چون خروجی سیلاب سدها بالا بوده و رودخانه‌ها طغیان کرده‌اند. برای چند شهر دستور تخلیه داده شده که در این زمینه یکسری از مشکلات از جمله مقاومت مردم بابت خروج از این شهرها وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان با اشاره به حضور رحمانی فضلی، وزیر کشور در این استان و رصد شرایط از نزدیک درخصوص امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل گفت: با حضور آقای رحمانی فضلی در استان خوزستان تصمیم گرفته شد چهار استان به عنوان معین برای مناطق سیل‌زده برنامه‌ریزی داشته باشند تا مقدمات کار را برای بعد از سیل فراهم کنند.

وی ادامه داد: سیل هنوز آثار خودش را نشان نداده چون آب در رودخانه‌ها در حال حرکت است به خصوص در کرخه که حجم آب آن خیلی بالا رفته است. به همین خاطر این پیش‌بینی وجود دارد که چند شهر ما از جمله حمیدیه، رفیه، سوسنگرد و عبدالخان را در بر بگیرد. درخصوص سوسنگرد کار زیادی انجام شده و حداکثر توان برای ایجاد سیل‌بندها به کار رفته است و باید دید تا چه حد می‌توانند با این حجم بالای آب مقاومت داشته باشند.

رضائی در زمینه برآوردهای خسارت‌های احتمالی گفت: یکسری برآوردهای اولیه انجام گرفته اما باید منتظر ادامه شرایط باشیم تا مشخص شود چه وضعیتی پیش می‌آید و به نظر می‌رسد حجم خسارت‌ها ظرف دو، سه روز آینده مشخص شود.

وی افزود: این شرایط در استان حداقل در ۱۰ روز آینده ادامه دارد چون حجم خروجی آب‌های کرخه، دز و کارون بسیار بالاست و از سوی دیگر بازهم بارندگی داریم. این مساله موجب شده تا با خالی کردن ظرفیت پشت سدها برای سیلاب‌ها و بارندگی‌های پیش‌رو ظرفیت جدید ایجاد شود. حجم بارش‌ها با توجه به تداوم آن بالاست و همچنان پشت سدها ورودی داریم و این ورودی‌ها کاهش پیدا نکرده است.