شناسهٔ خبر: 6607 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

نورزاد در بازدید از آزادراه همت - کرج:

۱۰۰میلیارد تومان برای آزادسازی اراضی قطعه دوم آزادراه همت کرج نیاز است/ مطالعات اتصال آزادراه همت به محور چالوس آغاز شده است

علي نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزدراه همت ـ کرج گفت: مطالعات اتصال این آزادراه به محور چالوس آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در بازدید از پروژه آزادراه همت ـ کرج از نزدیک در روند جریان کار قرار گرفت و دستوراتی را برای تسریع در عملیات اجرایی این مسیر صادر کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حاشیه این بازدید یادآور شد: قطعه اول این آزادراه حد فاصل انتهای منطقه ۲۲ شهرداری تهران تا منطقه گرمدره به طول پنج کیلومتر تکمیل شده و با اتصال به آزادراه تهران ـ کرج در حال بهره‌برداری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: قطعه دوم این آزادراه نیز از محدوده گرمدره تا شهرک جهان‌نمای شهر کرج در دست احداث است که پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصد دارد.

وی مشکلات ناشی از طولانی شدن تملک املاک واقع در طرح مسیر مصوب را سبب تمایل سرمایه‌گذار برای اتصال قطعه سوم این آزادراه به جاده چالوس با بهره‌گیری از اراضی دولتی عنوان کرد و گفت: این مسئله سبب کاهش زمان تملک و افزایش سرعت احداث آزادراه می‌شود که بر همین اساس مطالعه طرح اتصال این مسیر به محور چالوس در امتداد کمربندی شمالی شهر کرج در دستور کار قرار گرفت.

نورزاد همچنین از تصویب و ابلاغ نقشه‌های اجرایی ۱۶۰۰ متر اول این قطعه برای تسریع در بازگشایی جبهه کاری خبر داد و اضافه کرد: برای آزادسازی مسیر این قطعه به مبلغی معادل ۱۰۰میلیارد تومان نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل کریدور بین المللی شرق ـ غرب، روان‌سازی و کاهش ترافیکی روزانه محور تهران ـ کرج به میزان ۴۰ درصد، کاهش ۳۰ دقیقه‌ای زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش بار ترافیکی درون‌شهری کرج با اتصال محور جدید به جاده چالوس و کلاک در دو مسیر رفت و برگشت و افزایش ایمنی و کاهش تصادفات را از جمله مزایای تکمیل و احداث آزادراه همت ـ‌ کرج بیان کرد./

نظر شما