شناسهٔ خبر: 6608 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

تأکید نورزاد بر رعایت حقوق شهروندی در تملک اراضی پروژه‌های زیرساختی

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش همکاری و مشارکت مردم در تملک اراضی برای تسریع در پروژه‌های زیرساختی، گفت: باید اقدامات به گونه‌ای صورت گیرد تا علاوه بر حفظ مسئولیت اجتماعی مقوله حقوق شهروندی نیز رعایت شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، یازدهمین جلسه شورای راهبردی این شرکت و اولین جلسه این شورا در سال جاری با حضور مدیرعامل و معاونان شرکت و اعضای شورا عصر دیروز شنبه پنجم اردیبهشت برگزار شد.

علی نورزاد با تاکید بر اهمیت بحث تملک اراضی در پروژه‌های زیرساختی حمل و نقل گفت: یکی از موانع احداث انواع راه‌ها که سبب تاخیر در احداث می‌شود، تملک اراضی واقع در مسیر است که با تدوین شیوه‌نامه صحیح در این موضوع می‌توان از برخی مشکلات در این زمینه کاست.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: در مدیریت ارزیابی و تملک اراضی پروژه‌های زیرساختی حمل و نقل می‌بایست اقدامات به گونه‌ای صورت گیرد تا علاوه بر حفظ مسئولیت اجتماعی و تسریع در روند انجام امور، مقوله حقوق شهروندی نیز رعایت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همکاری و مشارکت مردم در بحث تملک اراضی را سبب تسریع در اجرای پروژه‌ها و رشد و شکوفایی اقتصادی عنوان کرد که در نهایت خود مردم منطقه از عواید آن منتفع خواهند شد.

در ادامه این جلسه، دبیر شورای راهبردی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ضمن ارایه گزارشی از اقدامات شورا در سال ۱۳۹۳ هدف از تشکیل شورای راهبردی را یادآور شد و گفت: ایجاد اتاق فکر و تصمیم‌گیری در حوزه‌های "مدیریتی، فنی و اجرایی"، "آموزش، تحقیقات و فناوری‌های نوین" و "سرمایه‌گذاری، تامین و جذب منابع مالی" در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور را از جمله اهداف تشکیل این شوراست./