شناسهٔ خبر: 6614 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

میرشفیع در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

جزئیات حضور آخوندی در کمیسیون عمران/ تشریح برنامه توسعه ریلی کشور/ اعضای کمیسیون عمران تا یک ماه‌آینده از مرکز مدیریت راه ‌آهن بازدید می‌کنند

حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی سرپرست معاونت تلفیق بودجه٬ حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی با اشاره به حضور روز گذشته دکتر آخوندی در جلسه کمیسیون عمران مجلس گفت: وزیر راه و شهرسازی برنامه توسعه ریلی کشور را برای اعضای کمیسیون عمران تشریح کرد.

سیدحسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به دعوت روز گذشته یکشنبه ۶ اردیبهشت کمیسیون عمران مجلس از دکتر آخوندی و حضور وزیر راه و شهرسازی در نشست آن کمیسیون گفت:‌ مقام عالی وزارت و سیدمحسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برنامه توسعه ریلی کشور و اقداماتی که باید در ابعاد مختلف برای جذب سفر و بار ریلی انجام شود٬ برای اعضای کمیسیون عمران تشریح کردند.

وی با بیان اینکه ریز و مفصل برنامه توسعه ریلی کشور در بازدیدی که اعضای کمیسیون عمران مجلس از مرکز مدیریت راه‌‌آهن در آینده نزدیک انجام می‌دهند برای آنها تشریح خواهد شد٬ افزود: البته هفته آینده نمایندگان مجلس به حوزه‌های انتخابیه می‌روند اما پیگیری می‌شود تا یک ماه ‌آینده این بازدید هماهنگ و انجام شود.

سرپرست معاونت تلفیق بودجه٬ حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی درباره محورهای تشریح شده از برنامه توسعه ریلی کشور برای اعضای کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: اقدامات زیادی که برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی٬ توسعه ناوگان و قطارهای حومه‌ای انجام شد به اطلاع نمایندگان رسید. همچنین اعلام شد که شهرها باید از ایستگاه‌های راه‌آهن مناسب برخوردار باشند و این ایستگاه‌ها با سایر بخش‌های حمل و نقل درون شهری مرتبط شوند. البته همانطور که یادشد قرار است ریز توضیحات این طرح‌ها برای اعضای کمیسیون عمران هنگام بازدید آنها از مرکز مدیریت راه‌آهن تشریح شود.

میرشفیع بیان کرد: بخش دیگر جلسه کمیسیون عمران به طرح سئوال برخی نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی گذشت؛ دکتر آخوندی نیز به سئوالات طرح شده پاسخ داد. موضوع سئوالات متنوع بود اغلب نمایندگان قانع شدند و برخی نیز قانع نشدند که بر همین اساس موضوعات پیگیری می‌شود تا به نتیجه برسد سپس با همکاری کمیسیون عمران دوباره نظر نمایندگانی که قانع نشدند درباره آن موضوعات اخذ خواهد شد./

نظر شما