شناسهٔ خبر: 66195 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

اعزام ۱۲ هزار نفر از کارکنان وزارت راه وشهرسازی و پیمانکاران با ماشین‌آلات و تجهیزات به لرستان و خوزستان/دستورکارهای فنی جدید برای بهسازی راه‌ها و احداث پل‌های جدید تهیه می‌شود

محمد اسلامی محمد اسلامی از اعزام ماشین‌آلات و تجهیزات ۱۲ هزار نفر از کارکنان وزارت راه و شهرسازی و پیمانکاران به لرستان و خوزستان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جدید کشور که حاکی از تداوم بارش در کشور در سال جاری است، تهیه دستورکارهای فنی جدیدی که برای بهسازی راه‌ها و احداث پل‌های جدید در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که به منظور بازدید از مناطق سیل زده به استان چهارمحال و بختیاری به آن استان سفر کرده است ضمن بازدید از برخی از محورهای شهرستان کوهرنگ در آن استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جاده‌ها و پل‌های بیشماری در استان به علت حجم گسترده بارش‌ها آسیب دیده‌اند. با اینحال، راهداران در استان مشغول به فعالیت شبانه‌روزی هستند تا هرچه سریعتر راه‌های این شهرستان و سایر نقاطی که درگیر سیلاب شده اند، پاکسازی شوند.

وزیر راه و شهرسازی ایمن‌سازی هرچه سریعتر راه‌ها و جاده‌ها را از نفوذ و نشت آب و آب‌شستگی از مهمترین اولویت‌های در دستور کار وزارت راه و شهرسازی برشمرد و افزود:  در حال حاضر کشور از خشکسالی خارج شده است. با خروج از دوران خشکسالی و ورود به دوران ترسالی نیاز است تا جاده ها تغییراتی در بخشی مقاطع داشته باشند که در بحث زیرساخت ها به آن توجه خواهیم کرد. همچنین در بحث پل‌ها و آب روهایی که از بین رفته اند و خسارت ۱۰۰درصدی دیده اند، جایگزینی در دستورکار است.

اسلامی استان چهارمحال و بختیاری را در اولویت بازسازی ها عنوان کرد و گفت: بعد از مصوبه دولت، مقرر است تا در فهرست کل خساراتی که برآورد کرده ایم استان چهارمحال و بختیاری را در اولویت قرار دهیم و با تهیه برنامه ها و نقش های فنی، و تهیه ونصب و انتخاب پیمانکار عملیات بازسازی را شروع کنیم.

وی در خصوص برنامه هایی که وزارت راه و شهرسازی در استان های خوزستان و لرستان دارد نیز، توضیح داد: همکاران ما در سطح معاون وزیر و مدیران ارشد از بدو وقوع سیل در کشور و به ویژه در لرستان و خوزستای حضور میدانی فعال داشتند و تعدادی از آنها هنوز برای عید نوروز به خانه های خود نرفتند و به صورت آماده باش بودند.

عضو کابینه دولت دوازدهم اعلام کرد: حدود ۱۲هزار نفر از کارکنان وزارت راه و شهرسازی در حوزه راهداری و راهسازی به علاوه پیمانکاران ما که در سطح کشور بودند، ماشین آلات خود را به مناطق سیل زده لرستان و خوزستان گسیل کرده‌اند.

اسلامی افزود: هم‌اکنون در استان لرستان بیش از ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات را وزارت راه و شهرسازی برای امدادرسانی تحت اختیار دارد. فقط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تنها در شهر پلدختر ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات دارد و اینها در حال فعالیت هستند تا بتوانند راه‌هایی که تخریب شده اند را بازگشایی و بازسازی کنند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد: وزارت راه و شهرسازی با حضور گسترده ای که با استفاده از تمامی ظرفیت ها در اختیار دارد، ایمنی عبور و مرور را در مسیرها فراهم کند و با تهیه دستورکارهای فنی جدیدی که برای بهسازی راه‌ها و احداث پل‌های جدید در دستور کار دارد، شرایط متفاوتی را برای آینده با حجم بارش‌ها به وجود بیاوریم.