شناسهٔ خبر: 66354 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد:

باز شدن محورهای فرعی کلات، درگز و تربت جام / گزارش از تخریب خانه در سیل اخیر خراسان رضوی ارسال نشد / بیش‌ترین خسارت‌ها در بخش ابنیه و جاده‌ها

اخوان عبداللهیان اخوان عبداللهیان گفت: پس از وقوع سیل در استان شورای هماهنگی اداره کل با راهداری استان خراسان رضوی برگزار و از همان موقع فعالیت‌ها آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی درخصوص آخرین وضعیت سیل در این استان و در منطقه کلات اظهار کرد: شب گذشته بعد از وقوع سیل بلافاصله شورای هماهنگی اداره کل با راهداری برگزار شد و از همان موقع راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: با فعالیت همکاران ما در راهداری استان پنج محور فرعی که بسته شده بودند بازگشایی شده و تردد در آنها در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: طبق گزارش راهداری ۲۹ محور روستایی ما در حوزه شهرستان‌های سرخش و فریمان بسته بوده که سه محور بازگشایی و فعالیت‌ها ادامه دارد تا مابقی بازگشایی شود اما مشکل اصلی شدت سیل است که نیروهای راهداری منتظر فروکش کردن آن هستند.

اخوان عبداللهیان درخصوص میزان خسارت‌های سیل در مناطق سیل‌زده استان گفت: گزارش‌های اولیه‌ای از خسارات وارد شده در اختیار داریم که یکی از آنها درخصوص منطقه کلات است که تاکنون ارزیابی شده ۲.۷ میلیارد ریال است که از این مبلغ ۱۵ میلیارد ریال در حوزه بنیاد مسکن و ۱۲ میلیارد در بخش راهداری است. 

وی ادامه داد: با این حال برای ارائه گزارش های تکمیلی منتظر فروکش کردن سیل هستیم تا اعلام شود. در این خصوص اما بیشترین خسارت‌ها در بخش ابنیه‌ها بوده است و تاکنون گزارشی از تخریب خانه‌ها در مسیر سیلاب گزارش نشده است.