شناسهٔ خبر: 66364 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بندری در بندر انزلی مطرح کرد:

کاهش قیمت نهایی محصولات سیاست‌ راهبردی سازمان بنادر/ تبدیل بنادر از تک محصولی به چند محصولی/ سازمان بنادر پیشرو در جذب سرمایه‌ بخش خصوصی/ انزلی می‌تواند بندر نسل سه باشد

بازدید معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر، سیاست‌های لجستیکی این سازمان را در مسیر کاهش قیمت برای مصرف کننده نهایی و استفاده از تمام ظرفیت‌های بنادر کشور اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی حسن‌زاده؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از بندر انزلی با اشاره به رویکرد لجستیکی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: عمده کارخانه های تصفیه روغن در شمال کشور قرار دارد و با این وجود پیش از این، روغن تصفیه نشده از برزیل و سایر کشورها خریداری و در بنادر شهید رجایی و امام خمینی (ره) تخلیه می شد و از آنجا به صورت زمینی به کارخانه‌هایی در استان تهران و مازندران حمل می گردید و پس از تصفیه و بسته بندی در استان‌های جنوبی و شمالی توزیع می شد. اما امروز به لطف رویکرد لجستیکی، این‌گونه کالاها از کشورهای شمالی خریداری و در مسیر کوتاه‌تری به کارخانه حمل می شود و در پی آن قیمت تمام شده برای مصرف کننده نهایی کاهش می یابد.

تبدیل بنادر از تک محصولی به چند محصولی

وی با اشاره به شرایط کشور در عرصه تولید گفت: زمانی کشورمان وارد کننده فولاد بود اما اکنون به لطف سیاستگذاری و برنامه ریزی های صحیح به عنوان صادر کننده فولاد هستیم و این امر اتفاقی خجسته است.

حسن‌زاده ادامه داد: سال گذشته در حدود چهار میلیون تن فولاد در جنوب کشور صادر کردیم و این نشان دهنده یک آینده نگری و برنامه درست است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تبدیل بنادر از تک محصولی به چند محصولی بیان داشت: باید سبد کالای محصولات در بنادر متنوع باشد زیرا اگر بنادر فقط در زمینه یک محصول خاص فعالیت کنند آسیب پذیری آنان بیشتر خواهد شد..

ایجاد فرصت های شغلی مناسب در سازمان بنادر در شرایط تحریم

حسن زاده با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه ایران گفت: سازمان بنادر یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های سرمایه پذیر بخش خصوصی است و می توان به جرأت گفت که در شرایطی که کشور در دوران مطلوب اقتصادی خود به سر نمی برد ما همچنان توانسته ایم فرصت‌های شغلی را در بنادر ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: درخواست اجرای پروژه های مختلف در بندر انزلی مطرح شده است که با انعقاد قرارداد از ظرفیت ها و فرصت های این بندر بیشتر بهره خواهیم برد.

وی یادآور شد: در حال حاضر آن چیزی که در بنادر شمالی به خصوص بندر انزلی در حال رخ دادن است جابجایی سبد کالا است زیرا پیش از این شاهد تخلیه و جابجایی غلات در بندر انزلی نبودیم اما اکنون نه فقط در این بندر بلکه در سایر بنادر شمالی نیز این اتفاق در حال رخ دادن است و این همان رویکرد لجستیک سازمان بنادر است.

ظرفیت بندرانزلی برای تبدیل شدن به بندر نسل سه

وی با بیان اینکه در سال جدید شاهد شکوفایی بیشتری در بنادر خواهیم بود گفت: کالاهای جدیدی به سبد کالای بنادر اضافه خواهد شد و باید در بخش بازاریابی اقدامات بیشتری انجام دهیم چرا که بنادری مانند بندر انزلی این ظرفیت را دارند که به بنادر نسل سه که بنادر صنعتی هستند ارتقا یابند و یکی از ویژگی های بنادر نسل سه این است که می توانند فرصت های شغلی جدید ایجاد کنند.

وی اذعان داشت: این آمادگی در سازمان وجود دارد که در قالب سیاست ها و مصوبات بتواند نقش مهمی را در زمینه ارتقای سطح اقتصادی کشور ایفا کند.

گفتنی است؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر  ضمن بازدید از بندر انزلی در مراسم تکریم و معارفه معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر ودریانوردی استان گیلان نیز شرکت کرد.