شناسهٔ خبر: 66368 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین در فارس

ف کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه های زمین و ابنیه با موضوع احتمال ریزش سنگ در منطقه کوه مشرف به دروازه قرآن و آرامگاه خاجوی کرمانی به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی فارس و مشارکت اعضاء برگزار و تصمیماتی اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس, فیروز تکاور گفت: در این جلسه مقرر شد شهرداری شیراز بعنوان کارفرما و مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب به عنوان مشاور طرف قرارداد با اولویت طرحی را جهت  رفع خطر آن دسته از سنگهایی که در حال لغزش و ریزش در منطقه یاد شده که نیاز به اقدام فوری دارند با استفاده از پتانسیل مشاور ژئوتکنیک و دانشگاه شیراز، کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، اداره کل آزمایشگاه مکانیک خاک استان، سازمان نظام مهندسی استان فارس و شهرداری شیراز دستورالعمل فنی و اجرایی جهت انتقال و تثبیت به شهرداری شیراز ارائه کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: همجنین در این جلسه مقرر گردید که مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی نسبت به مطالعه مناطق مستعد لغزش یا ریزش در مجاورت مناطق مسکونی شهر شیراز  و گزارش به دبیرخانه کارگروه مخاطرات زلزله ارسال شود.

رئیس کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه های زمین و ابنیه اضافه کرد: در این جلسه نیز شهرداری شیراز موظف گردید در حداقل زمان ممکن و حداکثر تا آخر هفته جاری نحوه دسترسی به منطقه یاد شده را جهت انجام عملیات پایداری سنگهای مستعد لغزش شناسایی و اعلام نماید.

تکاور خاطرنشان ساخت: مقرر شد که شهرداری شیراز با استقرار اکیپ نقشه برداری در خصوص پایش روزانه سنگ یا سنگهای در معرض خطر در مجاورت دروازه قرآن به صورت روزانه گزارش به اداره کل مدیریت بحران استانداری اعلام کند.

وی اذعان داشت: با توجه به جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی در این منطقه در این جلسه مقرر شد که از هرگونه فعالیت هایی که در پایین این منطقه انجام می شود جلوگیری شود و همچنان تعطیل بماند.