شناسهٔ خبر: 6638 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

علی نورزاد خبر داد:

بخشی از بزرگراه گرگان - آزادشهر زیر عبور رفت

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از پروژه‌های استان گلستان از زیر عبور رفتن بخشی از بزرگراه گرگان - آزادشهر -مینودشت خبر داد و گفت: عملیات تکمیلی تعریض و چهارخطه کردن محور گرگان - مینودشت به عنوان بخشی از بزرگراه سراسری بهشهر - گرگان - آزادشهر - بجنورد - شیروان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در ماه گذشته زیرعبور قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل زا روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد با سفر به استان گلستان از پروژه های این استان و پروژه های واقع در این مسیر بازدید کرد.

علی نورزاد در ابتدای این سفر در بازدید از پروژه  احداث باند دوم بزرگراه فیروزکوه-قائم شهر گفت: ۱۷۴کیلومتر از مسیر حدفاصل رودهن تا پل سفید و قطعاتی بعد از پل سفید تا قائم شهر چهار بانده شده است و پیشرفت فیزیکی متوسط حدفاصل گدوک تا قائم شهر ۸۹ درصد است.

وی افزود: ۱۳ کیلومتر از این مسیر به صورت ناپیوسته در قسمت هایی باقی مانده که پیشرفت فیزیکی این قطعات تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۳  ۶۰ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین در بازدید از بزرگراه گرگان-آزادشهر-مینودشت ضمن مثبت ارزیابی کردن روند عملیات اجرایی این پروژه گفت: این بزرگراه به عنوان بخشی از بزرگراه سراسری بهشهر-گرگان-آزادشهر-بجنورد-شیروان به طول ۱۰۰ کیلومتر است که با بهره برداری از آخرین قسمت آن به صورت چهارخطه در ماه گذشته تکمیل شد.

نورزاد اضافه کرد: در همین محور به منظور ارتقا ایمنی احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی علی آباد به طول ۲.۵ کیلومتر  در قالب اجرای عملیات قالب بندی کوله و ستون و بتن ریزی و همچنین عملیات حفاری شمع های پل در دست اجراست.

وی یادآور شد: قطعات ۲ و ۳ این بزرگراه نیز به طول ۴۳ کیلومتر زیر عبور است و تقاطع بزرگراه با محور علی آباد-مزرعه کتول و با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در دست انجام است.

تعریض جاده هراز به طول  ۱۱۸  کیلومتر پروژه دیگری بود که معاون وزیر راه و شهرسازی از آن بازدید کرد و گفت : این محور در حوزه استحفاظی مازندران به طول ۱۰۵ کیلومتر حد فاصل شهر آمل تا ابتدای گردنه امامزاده هاشم است که برای چهارخطه شدن هدف گذاری شده و ۶۵ کیلومتر از این محور در دست اجراست و ۴۰ کیلومتر آن نیز به صورت ۴ خطه زیرعبور  قرار دارد.

نورزاد اضافه کرد: ادامه محور هراز در محدوده امامزاده هاشم به طول ۱۲ کیلومتر شامل ۲ دستگاه تونل هر کدام به طول ۳۲۰۰  متر و راههای طرفین است که تونل شماره ۱ و راههای طرفین حد فاصل دره پلور تا دشت مشاء در سنوات قبل به بهره برداری رسیده و تونل شماره ۲ و راههای ارتباطی حد فاصل دشت مشاء تا آبعلی در دست اجراست و همچنین یک دستگاه پل بزرگ به طول ۵۵۰ متر  واقع در دره آبعلی و به ارتفاع ۸۰ متر از سطح زمین از ابنیه دیگر این محور است که مطالعات تکمیلی آن در حال انجام  است./

برچسب‌ها:

نظر شما