شناسهٔ خبر: 66409 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تا کنون ۲۳ دستگاه ماشین‌آلات راهداری آذربایجان غربی وارد استان های سیل‌زده لرستان و ایلام شد

بیل تاکنون تعداد۲۳ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین آذربایجان غربی برای بازگشایی راه ها وارد استان های سیل زده لرستان و ایلام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی, ارسلان شکری با اعلام این مطلب اظهار کرد: برنامه ماشین آلات اعزام شده به مناطق سیل زده بازگشایی راهها و‌جاده ها بوده و در حال حاضر ۲۳ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در استان های لرستان و ایلام در حال فعالیت هستند و اولویت اول راهداران امکان برقراری ارتباط جاده ای در سریع ترین زمان ممکن برای هموطنان آسیب دیده و همچنین برداشت رسوبات ناشی از سیل است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی افزود: بازگشایی راهها،  تحکیم سیل بندها و احداث سیل بند های جدید، اجرای عملیات راهداری، گل زدایی از محور رانش ها در محورهای اصلی و‌‌روستایی شهرستان دلفان در استان لرستان و همچنین امدادرسانی به مناطق سیل زده استان ایلام به دستور استاندار آذربایجان غربی بخشی از اقدامات راهداران ایثارگر مستقر در استان های سیل زده را شامل می شود.

شکری یادآور شد: به همراه این ناوگان ۳۱ راهدار متخصص و‌مجرب در مناطق سیل زده استان های لرستان و ایلام بمنظور بازسازی  و ترمیم راههای آسیب دیده در این مناطق حضور دارند .

وی با بیان اینکه ماشین آلات اعزامی به استان ایلام شامل یک دستگاه بولدوزر، یک دستگاه گریدر و ۳ دستگاه کامیون است، افزود:  ۱۸ دستگاه ماشین آلات راهداری شامل ۲ دستگاه بلدوزر، ۲ دستگاه لودر ، ۲ دستگاه گریدر، یک‌دستگاه بیل مکانیک، ۲ دستگاه تریلر، ۳ دستگاه کامیون ، ۳ دستگاه سواری کمک دار ، یک دستگاه ایسوزو (جوشکاری)، یک دستگاه تانکر آب و یک دستگاه تانکر سوخت نیز در شهرستان دلفان استان لرستان حضور دارند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی تصریح کرد: راهداران آذربایجان غربی با شعار «وطنم پاره تنم» خدمت به مردم و کشور را در اولویت دارند و ایثارگرانه و‌ بدون چشمداشت در مناطق سیل زده مشغول خدمت رسانی هستند که زحمات همه آنان ستودند است.