شناسهٔ خبر: 66413 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی اعلام کرد:

انجام اقدامات اولیه جهت جلوگیری از تخریب پل‌ها و بازگشایی محورهای مسدود/ پیش‌بینی افزایش دو برابری خسارت‌ها به زیرساخت‌ها و ابنیه‌های فنی خراسان رضوی در سیل اخیر

سیل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با افزایش میزان بارندگی‌ها و سیلاب میزان محورهای بسته شده فرعی و روستایی استان از ۲۹ به ۴۴ محور رسیده است. از این تعداد ۳ محور فرعی و ۴۴ راه روستایی بودند که با تلاش همکاران برخی از آنها بازگشایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی درخصوص آخرین وضعیت سیل در مناطقی همچون کلات و میزان برآوردهای جدید خسارات اظهار کرد: با توجه به تداوم بارش‌ها و عبور سیلاب برآوردهای صورت گرفته طبق آمار قبلی است که همان حدود ۴۰ میلیارد تومان است اما با این حال با فروکش کردن سیلاب طی چند روز آینده گزارش‌های جدید خسارات تهیه و اعلام خواهد شد.

وی بابت آخرین وضعیت جاده‌های استان در چند روز اخیر گفت: با افزایش میزان بارندگی‌ها و سیلاب میزان محورهای بسته شده فرعی و روستایی استان از ۲۹ به ۴۴ محور رسیده است. از این تعداد ۳ محور فرعی و ۴۴ راه روستایی بودند. تاکنون طبق اعلام صورت گرفته دو محور فرعی بازگشایی شده و درخصوص راه‌های روستایی هم چند محور باز شده و همکاران من به صورت لحظه‌ای مشکلات را حل می‌کنند تا مابقی راه‌ها نیز بازگشایی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی در زمینه مجموعه اقدامات صورت گرفته در این اداره کل جهت کاهش خسارت سیل به زیرساخت‌ها و همچنین ابنیه‌های فنی گفت: بابت این مساله از همان ساعات اولیه موج دوم بارندگی‌ها و روان شدن سیل با طغیان رودخانه‌ها کار مرمت پل‌های در حال تخریب شروع و آن‌ها با مصالح پر شدند.

وی افزود: همچنین جلوگیری از آبشستگی شانه‌های جاده‌ها و ترمیم نقاط خسارت دیده و لایروبی‌ آنها از دیگر اقداماتی است که تاکنون در حال انجام آن هستیم. البته اقدامات تکمیلی ما بعد از فروکش کردن سیل خواهد بود و منتظر هستیم تا این اتفاق رخ داده و بتوانیم برآوردهای بیشتری از میزان خسارت و برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها داشته باشیم.

نصری در پاسخ به این سوال که تاکنون چه میزان به جاده‌ها و ابنیه‌های استان در سیل اخیر خسارت وارد شده است، اظهار کرد: طبق همان برآورد قبلی که در موج نخست بارش‌‌ها داشتیم به ۳۸۵ کیلومتر از راه‌ها خسارت وارد شده و در بحث ابنیه‌های فنی نیز ۱۲ پل ما کاملا تخریب شده و به ۱۵۰ دستگاه پل آسیب رسیده است. به نظر می‌رسد با موج جدید بارش‌ها و سیل‌های اخیر این میزان خسارت دو برابر شده باشد.