شناسهٔ خبر: 66424 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد:

رفع انسداد راه‌های روستایی استان لرستان تا دو هفته دیگر

رضا اكبری معاون راه روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از حل مشکل راه‌های روستایی استان لرستان تا دو هفته دیگر خبر داد و گفت: تیم‌های عملیاتی ۱۵ استان در شهرستان های مختلف استان لرستان فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رضا اکبری با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بخش راهداری برای کمک به مناطق سیل زده کشور اظهار کرد: در استان ایلام دو پل بزرگ و محدوده رودخانه کرخه تخریب شده که با استفاده از پل‌های سرپایی پیش‌ساخته در حال ساخت مجدد این پل‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از پل‌های تخریب شده به طول ۱۴۰ متر در محدوده گاومیشان محور پل دختر بوده، یادآور شد: حدود۱۱۰ متر از این پل را آب برده و حتی پایه‌های وسط آن نیز تخریب شده است.

معاون راه روستایی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با بیان اینکه برای نسب پل جدید نقطه جابجایی را ۲۰۰ متر منتقل کردیم تصریح کرد: براین اساس یک پل سرپایی پیشساخته به طول ۸۰ متر به صورت موقت در این مکان نصب خواهد شد.

اکبری با بیان اینکه حدود د و هفته دیگر نصب این پل به پایان می‌رسد، از حمل قطعات پل پیش ساخته محل مورد نظر خبر داد و گفت: حدود ۱۵ کیلومتر پایین تر از این پل در محدوده روستای ماژین یک پل دیگر نیز تخریب شده که قرارگاه خاتم الانبیا احداث این پل ۸۰ متری را برعهده گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در استان لرستان بازگشایی محورهای مسدود شده با شدت در حال پیگیری است، افزود: در راه‌های پل دختر محورهای اصلی بازگشایی شده و در برخی مقاطع که دچار آب بردگی و تخریب شد بازگشایی‌ها انجام شده است.

معاون راه روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: در معمولان و خرم آباد جاده‌ها به طور کامل زیر آب رفته که در حال ترانشه برداری و شکافتن کوه برای بازگشایی موقت این راه‌ها هستیم.

اکبری همچنین با بیان اینکه در محور معمولا پل دختر دو پل بزرگ به دهانه ۲۰ تا ۵۰ متر به طور کامل تخریب شده است از حدود یک هفته پیش قطعات پیش ساختها از استان اصفهان زنجان قم خراسان رضوی و اراک به استان لرستان حمل شده است و پیش بینی می کنیم حداکثر ظرف ۱۲ روز دیگر این پلها نیز نصب شود.

وی با تأکید براینکه هیچ رسوتایی در استان لرستان محاصره آب نیست و راه جایگزین دارند گفت تا دو هفته دیگر راه های روستایی این استان بازگشایی می شود و بلافاصلی بازسازی و مرمت راه ها آغاز می شود کهحدود دو تا سه ماه زمان می برد.

معاون راه روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از فعالیت تیم‌های عملیاتی ۱۵ استان در شهرستان های مختلف استان لرستان به تسنیم خبر داد.