شناسهٔ خبر: 6659 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سفر استانی فارس - ۲

برنامه‌های آخوندی در سفر به فارس/ بازدید از طرح توسعه فرودگاه شیراز / ظرفیت سالانه پذیرش مسافران خارجی فارس به ۲.۵ میلیون نفر می‌رسد

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان فارس وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان فارس ساخت ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه شیراز را سبب افزایش ظرفیت سالانه پذیرش مسافر تا ۲.۵ میلیون نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در آستانه سفر هیئت دولت به استان فارس در بدو ورود به این استان صبح امروز سه‌شنبه هشتم اردیبهشت از طرح توسعه و باند دو محوره فرودگاه شیراز بازدید و طی آن بر تکمیل هر چه سریعتر این پروژه به پیمانکار تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید از سایر بخش‌های توسعه یافته این فرودگاه در جمع خبرنگاران با بیان این‌که شیراز به دلیل سابقه تاریخی دارای گردشگران بسیاری است گفت: فرودگاه شیراز با توجه به این‌که در مرکز استان واقع شده است اهمیت بسیاری دارد و تکمیل طرح توسعه آن در دستور کار قرار دارد. استان فارس علاوه بر این موضوع در تولیدات صنعتی و سایر خدمات نیز به خوبی عمل کرده است.

آخوندی از ساخت ترمینال پروازهای خارجی در فرودگاه شیراز خبر داد و افزود: با احداث این ترمینال ظرفیت پذیرش مسافران خارجی در این فرودگاه به ۲.۵ میلیون نفر می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به در دست احداث بودن دو محور در شمال و جنوب استان فارس این طرح را یکی از اقدامات بسیار مهم برای راه و شهرسازی استان اعلام کرد.

وزیر راه و شهرسازی از بازدید طرح توسعه حرم حضرت شاهچراغ و افتتاح میدان توسعه یافته کریم خان زند خبر داد و در این‌باره گفت: توسعه میدان کریم خان زند (پروژه زندیه) سال‌ها بود که یکی از آرزوهای مردم شیراز به شمار می‌آمد اما روند اجرای این پروژه به کندی پیش می‌رفت که امروز از این میدان بازدید به عمل می‌آوریم.

آخوندی درباره اهمیت پروژه آزاد راه شیراز - اصفهان گفت: این آزادراه باعث کوتاه شدن مسیر بین شیراز و اصفهان می‌شود و ایمنی تردد بین این دو استان را به دنبال دارد./

نظر شما