شناسهٔ خبر: 66594 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن کرمان به ایسنا خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی فاز اول احداث راه‌آهن «کرمان - بردسیر - سیرجان»

مصاحبه فیروزکوهی مدیر کل راه‌آهن استان کرمان با بیان این مطلب که پروژه احداث خط ریل «کرمان - بردسیر - سیرجان» در ۴ فاز اجرا می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر فاز اول این پروژه از سمت شهرستان سیرجان به بردسیر آغاز شده که فاز اول این پروژه ۶۰ کیلومتر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا محمدرضا فیروزکوهی در تشریح آخرین وضعیت احداث خط ریل «کرمان - بردسیر - سیرجان» گفت: عملیات اجرایی خط راه‌آهن «کرمان - بردسیر- سیرجان» اواخر اسفندماه سال ۹۷ آغاز شده است.

وی با بیان این مطلب که این پروژه در ۴ فاز اجرا می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر فاز اول این پروژه از سمت شهرستان سیرجان به بردسیر آغاز شده که فاز اول این پروژه ۶۰ کیلومتر است.

مدیر‌کل راه‌آهن کرمان با اشاره به اینکه براساس تفاهمنامه این پروژه باید سه ساله اجرا شود، تصریح کرد: ۶۵ درصد هزینه این پروژه بخش خصوصی شرکت گل‌گهر و ۳۵ درصد دیگر آن را شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران متقبل شده که پس از اتمام این پروژه به مدت ۷ سال راه‌آهن هزینه‌ای از بابت قطارها ازشرکت صنعتی معدنی گل‌گهر نمی‌گیرد تا هزینه اولیه‌ای که گل‌گهر در این پروژه هزینه کرده؛ طی ۷ سال مستهلک شود.