شناسهٔ خبر: 66631 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نشست بررسي مسائل حوزه شهرسازي و معماري در شهرهاي قمصر، كامو و چوگان

جلسه کاشان با هدف رفع مشکلات شهرهاي قمصر، كامو و چوگان از تواتبع شهرستانهای کاشان و نطنز نشستی با حضور مدير كل راه و شهرسازي استان اصفهان و دیگر مسئولان شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره کل راه و شهرسازي استان اصفهان, در نشست مشتركي  كه با حضور مرتضي صفاري نماينده مردم شهرستان نطنز در مجلس شوراي اسلامي ، حميدرضا اميرخاني مدير كل راه و شهرسازي استان اصفهان و معاونان اين اداره كل ، مسئولين  شهرهاي قمصر ، كامو و چوگان در محل شهرداری این شهر برگزار شد مسائل اين سه شهر كه شامل تكميل بلوار كامو به چوگان و درخواست زمين جهت احداث كتابخانه و ايستگاه هواشناسي ، رفع نياز مسكن جوانان و نيازمندان و همچنين وضعيت راه هاي شهرستان بود ، مطرح و مورد بررسي قرار گرفت .

حميدرضا اميرخاني در خصوص تكميل بلوار كامو به چوگان گفت : ساخت بلوار دو كيلومتري كامو به چوگان  نياز به زيرسازي و آسفالت، آزاد سازي به مساحت يك كيلومتر و همچنين رديف بودجه دارد و براي تامين بودجه آن بايد مسئولين شهرستان رديف بودجه استاني تعريف نمايند تا ساير اقدامات در خصوص آن انجام پذيرد.

مدير كل راه و شهرسازي استان اصفهان در خصوص  نياز شهرهاي كامو و چوگان به زمين جهت احداث كتابخانه و ايستگاه هواشناسي افزود : براي تامين زمين كتابخانه و ايستگاه هواشناسي پيگيري مراحل قانوني جهت اختصاص زمين و تغيير كاربري انجام خواهد شد.

وی در خصوص  رفع مشكل مسكن جوانان در شهرهاي كامو و چوگان گفت :  بايد از طريق تعريف طرح از سوی شركت تعاوني و ارائه طرح از طرف شهرداري  به منظور تامين مسكن جوانان ، پيگيري هاي قانوني لازم جهت تخصيص ۳۰ قطعه زمين با ظرفيت ۶۰ واحد مسكوني توسط اداره كل راه و شهرسازي استان انجام شود.

اميرخاني همچنين در خصوص تامين مسكن نيازمندان شهر قمصر افزود : بايد براي تامين مسكن اين قشر در شهر قمصر قراردادي بين انجمن خيرين مسكن سازان كاشان و راه و شهرسازي استان در خصوص واگذاري قطعه زميني با مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در مجاورت مسكن مهر قمصر منعقد شود تا مراحل بعدي انجام شود.

در ادامه جلسه براي حل مشكل مشاغل نيمه مزاحم در اين دو شهر در فاز اول مقرر شد  ۵ هكتار زمين از اراضي دولتي براي استقرار كارگاه هاي نيمه مزاحم اختصاص داده شود  و ارائه طرح و خدمات به شهرداري واگذار شد .

از دیگر مسائل مطروحه در این جلسه  بررسي و اتخاذ تصميم در خصوص وردوی های  تقاطع اتوبان نطنز –كاشان و جاده قمصر و همچنين راه هاي دسترسي اصفهان –كاشان و قم به كاشان این تقاطع  بود كه براي اجراي آن نياز به آزاد سازي ۱۰ هكتار زمين می باشد و مقرر شد براي ساخت رمپ و لوپ هاي جاده قمصر به كاشان كميته برنامه ريزي شهرستان جهت اختصاص رديف بودجه استاني در سال ۹۸ اقدام كند  و ظرف ۱۵ روز پيشنويس مشاركتي بين راه و شهرسازي استان ، شهرداري و فرمانداري قمصر و كشاورزان با هدف جلب رضايت كشاورزان به منظور آزاد سازي ده هكتار از اراضي ، نوشته و همچنین همزمان  مراحل قانوني جهت تملك اين اراضي از متصرفین جهت احداث رمپ و لوپ های مورد نظر طي شود.