شناسهٔ خبر: 66685 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن جنوب:

خط آهن اهواز-خرمشهر مرمت و بازگشایی شد

قطار ریل باس مدیرکل راه‌آهن جنوب اعلام کرد: خط ریلی اهواز-خرمشهر با تلاش کارکنان این اداره کل، ترمیم و بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان، قطار محلی ریل‌باس ساعت ۶ صبح امروز سه شنبه پس از مدتی توقف مجددا از خرمشهر راهی اهواز شد.

مسیر ریلی خرمشهر- اهواز- اندیمشک نیز ترمیم شده است

 مدیر کل راه آهن جنوب با اعلام پایان عملیات ترمیم مسیرهای ریلی اهواز- خرمشهر و اهواز - اندیمشک گفت: برای بررسی و آزمایش های پیش از بازگشایی مسیر ریلی مذکور ، قطارهای باری در این خطوط به حرکت در آمدند.

عبدالکریم درویش زاده با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی در مسیر اهواز- خرمشهر صبح روز یکشنبه به دلیل دبی آب خروجی به سمت ایستگاه های حمید و حسینه متوقف شد، گفت: با انجام عملیات ترمیم مسیر، در کیلومتر ۸۷۱ این خط ریلی وارد مدار شد.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی ترمیم خط آهن با انحراف آب شروع شد.

این عضو شورای هماهنگی حمل و نقل استان در خصوص ترمیم مسیر ریلی اهواز - اندیمشک نیز گفت: این خط ریلی در ایستگاه نظامیه بر اثر سیلاب بسته شده بود.

به گفته وی ایستگاه نظامیه اولین ایستگاه راه آهن جنوب به سمت اندیمشک است.

درویش زاده به ترمیم خط ریلی بین ایستگاه های بامدژ به آهودشت اشاره کرد و گفت: در این مسیر نیز ۲ کیلومتر از خط در چند نقطه قطع شده بود که عملیات ترمیم آن به پایان رسید.

تردد قطارهای باری در خطوط ریلی خوزستان

مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به اینکه تعمیرات لازم در خطوط ریلی استان به پایان رسیده است، گفت: برای انجام بررسی لازم تردد آزمایشی قطارهای باری در مسیرهای اعلام شده آغاز شده است.

درویش زاده خاطرنشان کرد: طی چند روز گذشته کارگران راه آهن برای بازسازی این مسیرها شبانه روز تلاش کردند.