شناسهٔ خبر: 66743 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

بازگشایی جاده ارتباطی ۱۶۰ روستای خوزستان

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: جاده ارتباطی ۱۶۰ روستای درگیر با سیلاب در خوزستان، با کاهش سطح آبگرفتگی مسیرهای روستایی بازگشایی شد.

رضا رضایی در حاشیه بازدید معاون‌برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی از مناطق سیل‌زده خوزستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: بازگشایی این جاده های ارتباطی از اواسط هفته گذشته آغاز شده و برخی از اهالی روستاها توانسته اند به منازل خود بازگردند.

وی با اشاره به اینکه برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها ۱۴ مسیر روستایی بازگشایی شده، بیان کرد: در اثر سیلاب رودخانه های کرخه، دز و کارون بیش از ۲۷۰ روستا به صورت کلی و جزیی در خوزستان تخلیه شده بودند.

وی ادامه داد: مهم ترین اولویت مجموعه دستگاه های زیر مجموعه حمل و نقل و راه در خوزستان بازگشایی جاده ها است، و نیروهای راهداری در تلاش هستند که در کوتاه ترین زمان ممکن جاده ها را به زیر ترافیک ببرند.

رضایی گفت: جاده های اهواز - آبادان و نیز دارخوین- شادگان در خوزستان نیز همچنان مسدود هستند و در حال پیگیری برای باز شدن این مسیرها هستیم.

وی ادامه داد: میزان قطعی خسارات پس از کاهش سطح آب معلوم می شود اما بررسی اولیه نشان می دهد که میزان خسارات از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عبور کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی همچنین از بکارگیری بیش از یک هزار و ۱۰۰ ماشین آلات سنگین برای حفاظت از شهرها در برابر سیلاب اخیر خبر داد و گفت: در این مدت آب ناشی از خروجی سدهای خوزستان وارد شهرها نشد.

وی بیان کرد: شهرهای سوسنگرد، شادگان و اهواز از جمله شهرهایی بودند که در معرض سیلاب قرار گرفتند اما با تمهیدات صورت گرفته از ورود آب به این شهرها جلوگیری شد.

رضایی به ورود بخشی آب ناشی از سیلاب به منطقه عین ۲ اهواز اشاره کرد و گفت: با ایجاد سیل بند و استحکام بخشی آنها آب ورودی مهار و از ادامه پیشرفت سیلاب جلوگیری شد.