شناسهٔ خبر: 66783 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه احداث مسکن در جنوب کرمان

بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های در حال ساخت سایت مسکن مهر پردیس دومین جلسه در راستای طرح اقدام ملی برای احداث مسکن در جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان, نشستی در خصوص بررسی زمین های معرفی شده در راستای طرح اقدام ملی جهت احداث واحدهای مسکونی با حضور مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان ، نمایندگان ادارات بنیاد مسکن ، بانک مسکن، آموزش و پرورش و سازمان جهاد کشاورزی در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

 در حاشیه این جلسه محمد رضا کرد ساردوئی معاون باز آفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان  گفت: با توجه به برنامه ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی، فرهنگی جمهوری اسلامی و تاکید رئیس جمهور و دستورات ابلاغی وزیر راه و شهرسازی پیرامون احداث ۴۰۰هزار واحد مسکونی و راه اندازی سامانه پایش و نظارت بر آن و به منظور پرهیز از تدوین برنامه اجرایی با توجه  به در نظر گرفتن ظرفیت ها ،شرایط خاص محلی در شهر های جنوبی کرمان جهت احداث مسکن اقدامات اولیه در مرحله اجرا است.

 در این جلسه شهرهای مذکور زمین مناسب به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معرفی کرد و مقرر شد بنیاد مسکن نسبت به احداث واحد های ساختمانی اقدام کند.

همچنین اداره آموزش و پرورش شهر ستان جیرفت در راستای احیائ بافت های فرسوده نسبت به واگذاری زمین به اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان اقدام و سپس در چهار چوب مقررات وزارت راه و شهرسازی با رویکرد فن آوری زمین ، ساخت حدود ۱۲۰واحد مسکونی ساخته شود .