شناسهٔ خبر: 66799 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه شاهرود:

انجام اولين پرواز خارجی از فرودگاه شاهرود / پروازهای عتبات عاليات به طور برنامه‎ای برقرار می‎شود

فرودگاه شاهرود مدير فرودگاه شاهرود در حاشيه انجام اولين پرواز خارجی اين فرودگاه به مقصد عتبات عاليات گفت: پس از بهسازی باند و از سرگيری پروازهای اين فرودگاه تلاش می‎کنيم حداقل يک پرواز هفتگی در مسير عتبات عاليات داشته باشيم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه شاهرود، مرتضی حمیدپور گفت: این پرواز، ۵ اردیبهشت، توسط شرکت هواپیمایی پویا و با حضور امام جمعه شهرستان شاهرود و نماینده مردم شهرستان‎های شاهرود و میامی و جمعی از خانواده شهدا، مسئولان و مردم به مقصد نجف انجام شد تا مردم شاهرود به یکی از آرزوهای دیرینه خود یعنی انجام پروازهای زیارتی و بین‎المللی دست یابند.

وی افزود: با توجه به سفر هیات دولت به استان سمنان، در پاییز۹۷ و ابلاغ مصوبه بین‎المللی شدن فرودگاه شاهرود توسط رئیس جمهوری محترم، استاندار سمنان، امام جمعه محترم، نماینده مردم شاهرود و میامی، فرماندار و مسئولان استانی و شهرستانی به پیگیری پرداختند و به سرعت نسبت به ایجاد زیرساخت‎های لازم و عملیاتی و همچنین تجهیزات حفاظتی و انتظامی مورد نیاز در حوزه گذرنامه و گمرک برای انجام پروازهای خارجی اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه طرح توسعه سالن ترمینال و ترانزیت فرودگاه حدود۶۰ درصد پیشرفت داشته است، گفت: با توجه به اتمام پروژه توسعه و بهسازی عوامل پروازی، به منظور مقاوم‎سازی سطوح باند و آماده‎سازی برای پذیرش هواپیماها با بدنه بزرگتر از فردا، ۸ اردیبهشت، عملیات اجرای لایه روکش نهایی آسفالت (توپکا) آغاز و به مدت ۴۰ روز باند غیرعملیاتی خواهد شد.

مدیر فرودگاه شاهرود در پایان گفت: به امید خدا پس از انجام بهسازی باند از اوایل مرداد شاهد برقراری پرواز در مسیرهای تهران، کیش و مشهد خواهیم بود و با توجه به درخواست فراوان مردم شاهرود تلاش می‎کنیم که حداقل یک پرواز در هفته به مقصد عتبات عالیات برقرار کنیم.