شناسهٔ خبر: 6680 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سفر استانی به فارس - ۶

اجرای پروژه زندیه موجب رونق بافت تاریخی شیراز می‌شود

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان فارس وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بافت تاریخی-فرهنگی شیراز گفت: اجرای پروژه زندیه موجب رونق این بافت ارزشمند خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه محمد سعید ایزدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، خلیل رضائیان معاون امور عمرانی استانداری فارس،   عشایری مدیرکل راه و شهرسازی فارس و جمع کثیری از مسؤلان کشوری و استانی از بافت فرهنگی – تاریخی شیراز بازدید به عمل آوردند.

در ابتدای این بازدید دکتر آخوندی در پروژه محور زندیه که کارکرد گردشگری دارد حضور یافت و به همراه مدیران و مشاوران این پروژه را مورد بررسی قرار داد. بر اساس این گزارش پروژه زندیه که توسط وزارت راه و شهرسازی (عمران و بهسازی) و با مشارکت شهرداری شیراز اجرا می شود در بهسازی و نوسازی بافت مرکزی شیراز تأثیر بسیاري دارد و موجب رونق در این بافت ارزشمند می‌شود.

پس از پروژه زندیه وزیر راه و شهرسازی از پروژه بزرگ نیکان که بخش عمده‌ای از بافت قدیم شیراز را نوسازی و بهسازی می‌کند، بازدید بعمل  آورد. این پروژه که از سوی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و با مشارکت بخش خصوصی (شرکت عمران و توسعه فارس) اجرایی شده است توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند که مورد تقدیر وزیر راه و شهرسازی نیز قرار گرفت.

در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به شیراز که در آستانه شانزدهمین سفر استانی رئیس جمهور صورت پذیرفت، آخوندی از خانه تاریخی شیخ الاسلامی و همچنین خانه تاریخی آیت الله محلاتی بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان مرمت و بهسازی این خانه های تاریخی قرار گرفت. وی همچنین بر اهدای بافت های ارزشمند شهری تأکید کرد./

نظر شما