شناسهٔ خبر: 66807 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای سیاست گذاری جمعیت طرافداران ایمنی راه‌ها عنوان کرد:

فقر شدید و کاهش درآمد سالانه یک میلیون نفر به خاطر تصادفات رانندگی

محمد بخارایی رئیس شورای سیاستگذاری جمعیت طرافداران ایمنی راه‌ها گفت: سالانه ۱۶ هزار نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند، ۳۵۰ هزار نفر مصدوم و معلول دائم می‌شوند و یک میلیون نفر نیز به دلیل این سوانح دچار فقر شدید و کاهش درآمد می‌شوند.

محمد بخارایی در مراسم روز ملی ایمنی حمل‌ونقل که با حضور وزیر وزیر راه و شهرسازی،‌ معاون حمل‌ونقل و جمعی از مدیران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و فرماندهان پلیس راهور در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: ایمنی راها نیاز مند عزم ملی است و این شعار شاید مهمترین فلسه نام‌گذاری روز ملی ایمنی حمل‌ونقل باشد.

وی افزود: تعیین یک روز برای هم‌پیمانی کاربران و دست‌اندرکاران جاده در راستای بازشناسی اشتباهات منجر به وقوع سوانح، اقدامی مؤثر برای ایجاد اراده ملی در راستای مقابله با سوانح رانندگی است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها بیان داشت: روز ملی ایمنی حمل‌ونقل روزی است تا به واسطه آن به باوری برسیم که این «حق هر کودک است که پدر و مادر خود را در تصادفات از دست ندهد و یا حق پدران و مادران است تا فرزندان خود را در سوانح رانندگی از دست ندهند». 

بخارایی یادآور شد: سالانه ۱۶ هزار نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند، ۳۵۰ هزار نفر مصدوم و معلول دائم می‌شوند و یک میلیون نفر نیز به دلیل این سوانح دچار فقر شدید و کاهش درآمد می‌شوند در حالی که حمل‌ونقل برای توسعه و زندگی است.

وی در ادامه گفت: دو جشنواره در حوزه هم پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای در سال‌های ۹۵ و ۹۷ برگزار شد و امروز جشنواره ایمنی ترافیک با هدف تجلیل از افراد برجسته در حوزه ایمنی برگزارشده است. 

رئیس شورای سیاست‌گذاری جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها خاطرنشان کرد: در روزهای ملی و بزرگ باید کارهای بزرگ انجام گیرد که یکی از آن‌ها تجلیل از ایثارگران حوزه حمل‌ونقل و ایمنی راه‌ها است.

 در ادامه برگزاری این جشنواره ابتدا از یک پلیس راهور که هنگام بارش برف سنگین و کولاک در گردنه خوش‌ییلاق به نجات جان سرنشینان خودروهای گرفتار در برف شتافته بود تجلیل شد.

سپس از یک راهدار به دلیل مسدود کردن آزادراه قزوین-رشت به خاطر فراهم کردن شرایط فرود یک هواپیمای کوچک که به دلیل خاموش شدن موتور دچار شرایط اضطراری شده بود تجلیل به عمل آمد.

سر انجام از شهروندی تجلیل گردید که با شکستن شیشه‌های یک اتوبوس سانحه دیده اقدام به خارج کردن مسافران از اتوبوس کرد و لحظاتی بعد، پس از خارج شدن تمامی مسافران، زبانه‌های آتش در اتوبوس بالاگرفت و در نهایت منفجر ‌شد.