شناسهٔ خبر: 66830 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد:

آغاز بازآفرینی محله سیروس و پیکان شهر تهران با ساخت ۵ هزار واحد مسکونی

سید محمد پژمان معاون وزیر راه وشهرسازی از آغاز عملیات بازآفرینی شهری در دو منطقه سیروس و پیکان شهر در تهران خبر داد و گفت: هر چند هنوز پروانه‌ای صادر نشده و پس از امضای قراردادها می‌توان عدد دقیق میزان ساخت واحدهای مسکونی را اعلام کرد اما به طور تقریبی در هریک از این پروژه‌ها امکان ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد پژمان، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های بازآفرینی در تهران اظهار داشت: اخیرا شهرداری تهران نسبت به ساخت مسکن امید اقدام کرده است که البته این واحدها در حاشیه و پیرامون بافت‌های هدف قرار دارند. شرکت بازآفرینی هم در محدوده بافت‌های هدف، اقداماتی را در دست اجرا دارد.

وی از آغاز دو پروژه کلان بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده در تهران خبر داد و گفت: عملیات مقدماتی برای اجرای پروژه بازآفرینی شهری در دو نطقه سیروس و پیکان شهر در حال انجام است و به زودی قراردادهای توسعه گر، سازنده و سرمایه گذار برای اجرای این دو پروژه بزرگ مقیاس به امضا می‌رسد.   

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دو منطقه وسیع محله سیروس و پیکان شهر عملیات اجرایی بازآفرینی شهری آغاز می‌شود، ادامه داد: برای آغاز عملیات اجرایی پروژه منتظر بررسی‌های شهرداری تهران هستیم و قراردادها باید به امضای شهردار تهران برسد. 

پژمان با بیان اینکه هنوز تعداد دقیق واحدهای مسکونی قابل احداث در این دو محدوده مشخص نیست، اظهار داشت: معماری این دو منطقه در جریان عملیات بازآفرینی محله محور نهایی نشده است و هنوز تراکم نهایی آن مشخص نیست.

وی با بیان اینکه مشاور باید تعداد نهایی واحدهای مسکونی در این دو پروژه را اعلام کند، گفت: هر چند هنوز پروانه‌ای صادر نشده و پس از امضای قراردادها می‌توان عدد دقیق میزان ساخت واحدهای مسکونی در دو پروژه سیروس و پیکان شهر را اعلام کرد اما به طور تقریبی در هریک از این پروژه‌ها امکان ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی وجود دارد.  

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران درباره انتشار اخباری مبنی بر توقف پروژه یکصد واحدی سیروس که دو سال گذشته کلنگ زنی شد، گفت: نوسازی بافت فرسوده محله سیروس در ابعاد و مقیاس وسیع تری انجام می‌شود و اراضی پیرامون منطقه و محدوده آن هم وارد برنامه اجرایی بازآفرینی شده است و در یک هفته آینده قرارداد این پروژه با توسعه گر و سایر عوامل به امضا می رسد.   

پژمان همچنین درباره بازسازی مناطق سیل‌زده اظهار داشت: بازسازی مناطق سیل زده در قالب پروژه بازآفرینی را آغاز کرده‌ایم، عملیات اجرایی در چند نقطه از سعدیه شیراز به اجرا درآمده است و در خرم آباد هم ۶۰ هزار متر زمین برای بازسازی مناطق سیل زده در حال آماده‌سازی است و عملیات طراحی از سوی مشاور پروژه شروع شده است.