به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی عصر یکشنبه در نخستین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در حوزه امور اراضی و منابع طبیعی استان قزوین در سال ۹۸،افزود: این مسیر حدود ۱۵۴ کیلومتر بوده که ۷۹ کیلومتر آن در استان قزوین واقع شده و جزو طرحهای اولویتدار سازمان برنامه و بودجه نیز قرار دارد.
وی اعتبار این پروژه در دست ساخت را ۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان در سال ۹۵، ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح تخصیص یافت اما دچار مخالفت های زیست محیطی شد.
حق لطفی با اشاره به مخالفت سازمان محیط زیست در اجرای طرح یاد شده ، تاکید کرد: مسیر مورد نظر در فاز یک مناسب ترین راه عبور برای این پروژه است که در صورت جایگزینی آن تخریب زیست محیطی به ۳ برابر افزایش خواهد یافت.
این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست ریاست دادگستری قزوین مبنی بر توقف پروژه ، پیشنهاد می شود فاز یک این جاده تا رودخانه شاهرود مورد بازدید دوباره نمایندگان دستگاههای مرتبط قرار گیرد و در صورت رفع موانع ، این پروژه تا پایان عملیات ادامه پیدا کند.
سازمان محیط زیست خواستار توقف پروژه جاده قزوین- کلاچای است
مدیرکل محیط زیست قزوین نیز در این نشست گفت: با توجه به ساخت و ساز های صورت گرفته در فاز نخست که بدون مشورت و مجوز این سازمان صورت گرفته، خواستار توقف این طرح هستیم.
حسن پسندیده تاکید کرد: با توجه به اهمیت حفظ کوهستان ها و جنگل ها به اداره کل راه و شهرسازی توصیه شده تا بررسی مجدد پروژه و لحاظ کردن مسائل زیست محیطی انجام پروژه را متوقف کند.