به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از روند اجرایی این پروژه بازدید کرد و گفت: هم اکنون ۱۷۸ جبهه کاری، بیش از هزار نفر نیروی انسانی و ۲ هزار دستگاه ماشین آلات در پروژه به کار گرفته شده است.
خیراله خادمی با تاکید بر تامین به موقع منابع اعتباری مورد نیاز از سوی دولت و بخش خصوصی بیان داشت: ظرفیت و امکانات اجرایی در این پروژه کافی است به نحوی که ۵ دستگاه کارخانه تولید آسفالت، ۱۳ دستگاه ماشین سنگ شکن و تولید مصالح در این پروژه فعال است و در صورت تامین به موقع اعتبارات این پروژه تا پایان سالجاری آماده بهرهبرداری میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۷۲ درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر زیرسازی این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و روسازی کل پروژه نیز با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.
وی در خصوص روسازی این آزادراه توضیح داد و گفت: اصفهان- شیراز نخستین آزادراه کشور است که روسازی بتنی در ۵۴ کیلومتر آن حدفاصل ایزدخواست تا آباده اجرایی میشود و در حال حاضر ۱۶ کیلومتر آن به اتمام رسیده و عملیات آسفالت نیز در ۳۵ کیلومتر تکمیل شده است.
خادمی حجم عملیات خاکی صورت گرفته در این پروژه را ۵۲ میلیون و ۷۸۸ هزار مترمکعب دانست و افزود: ۸۴۲ هزار و ۷۸۰ متر مکعب بتن ابنیه فنی، احداث بیش از ۵۷۱ پل زیر ۱۰ متر و ۴۶ پل بزرگ، ۲۸۹ هزار متر مربع روسازی بتنی و ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن مصالح سنگی بخشی از اقدامات صورت گرفته در این پروژه محسوب میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی احداث این آزادراه را موجب صرفهجویی بیش از ۱۲۰۰ میلیارد ریالی با کاهش مصرف سوخت، استهلاک ماشینآلات و تصادفات جادهای اعلام و تاکید کرد: این آزادراه به طول ۳۳۸ کیلومتر زمان سفر را نسبت به مسیر فعلی ۲ ساعت کاهش میدهد.