شناسهٔ خبر: 6705 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سفر استانی به فارس - ۹

پروژه‌های عمرانی آماده افتتاح حوزه راه و شهرسازی استان فارس در سفر هیئت دولت

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان فارس برخی پروژه‌های عمرانی استان فارس در حوزه‌های راه و شهرسازی امروز و همزمان با سفر اعضای هیئت دولت تدبیر و امید به این استان با حضور مقامات ارشد دولتی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با سفر هیئت دولت به استان فارس لیست پروژه‌های آماده افتتاح در بخش‌های راهداری و راهسازی اعلام شد.

بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان فارس در بخش راهداری پروژه‌هایی از جمله روکش آسفالت ۵۱۹ کیلومتر از محورهای استان، رفع نقاط پرحادثه استان به طول ۷ کیلومتر است.

در حوزه راهسازی نیز پروژه‌هایی تحت عنوان احداث رونیز ـ استهبان ـ نی‌ریز به طول ۶۸ کیلومتر، احداث بزرگراه قطرویه ـ نی‌ریز به طول ۱۵ کیلومتر، احداث بزرگراه کمربندی خان‌زنیان به طول ۲۰ کیلومتر را شامل می‌شود.

همچنین احداث راه‌های روستایی در سطح استان به طول ۷۰ کیلومتر و احداث ۴۳ کیلومتر باند دوم کازرون ـ پل‌آبگینه، باند دوم محور کوار ـ فیروزآباد و باند دوم تنگ‌ابوالحیات ـ قائمیه در لیست طرح‌های آماده افتتاح قرار دارد.

مجموع اعتبارات هزینه شده برای احداث این پروژه‌ها ۴ هزار و ۳۱۶ میلیارد ریال است که این مبلغ در حوزه‌های ساخت و توسعه راه‌ها به طول ۲۵۵ کیلومتر، راهداری به طول ۶۱۲ کیلومتر و پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی لارستان به طول ۱۰۵ کیلومتر هزینه شده است.

همچنین قرار است امروز با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از بیش از ۱۱ هزار واحد مسکن مهر بهره‌برداری شود./

نظر شما