شناسهٔ خبر: 67089 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید میدانی مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان از پروژه های در حال احداث جاسک

بازدید از جاسک مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در بازدید از پروژه های در حال احداث جاسک گفت: قطعه دو محور کاشی- کرتی- راس میدانی- لیردف به طول ۳۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، در این بازدید میدانی پروژه پل های بزرگ شریفی ۲،۱ و ۳ و پروژه احداث قطعات ۱ و ۲ راه اصلی کاشی – کرتی – راس میدانی- لیردف مورد بازدید قرار گرفت.

 در جریان این بازدید آرش رضایی  گزارشی از روند پیشرفت پلهای بزرگ شریفی شهرستان جاسک را ارائه کرد و در خصوص روند اجرایی پروژه گفت: این پروژه ها به ترتیب با پیشرفت فیزیکی  ۷۳، ۲۴ و ۴۴ درصد از محل اعتبارات وزارت نفت به جهت ارتقاء مشخصات محور جاسک - جگدان در حال اجرا است.

وی بیان کرد: پل شریفی ۱ با مشخصات ۱۷ دهانه ۱۵ متری ، پل شریفی ۲ با مشخصات ۱۲ دهانه ۲۰ متری و پل شریفی ۳ با مشخصات ۱۳ دهانه ۲۰ متری طبق برنامه ریزی های انجام شده، تا دو سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان بر اهمیت ساخت این پلها تاکید کرد و گفت: با احداث این پل های بزرگ علاوه بر ارتقای سطح ایمنی تردد، دیگر شاهد انسداد مسیر جاسک به سمت جگدان به دلیل طغیان رودخانه شریفی نخواهیم بود.

وی ادامه داد: محور کاشی- کرتی- راس میدانی- لیردف نیز در ۳ قطعه مطالعه شده و به جهت اهداف استراتژیک و همچنین برخورداری روستاها از محور مناسب طراحی گردیده است که تاکنون قطعه یک آن بطول ۲۴ کیلومتر احداث شده و قطعه دو آن بطول ۳۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال ساخت می باشد و در صورت تأمین منابع مورد نیاز، دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید .

 رضایی عنوان کرد: اقدامات خوبی در زمینه راهسازی پایدار در روستاهای شهرستان جاسک در حال انجام است که امیدواریم بتوانیم با اجرای طرح های ضربتی دغدغه روستائیان را رفع نمائیم.

شایان ذکر است شهرستان استراتژیک جاسک از شمال به شهرستان بشاگرد و میناب، از شرق به چابهار، از غرب و جنوب به دریای عمان محدود می شود.