شناسهٔ خبر: 67112 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران:

علائم جاده‌اي در افزايش ضريب ايمني راه‌ها نقش کلیدی دارند

نجفی ساری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران عنوان کرد : علائم جاده‌اي در افزايش ضريب ايمني راه‌ها نقش موثر و کلیدی دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، عباسعلی نجفی با بيان اين مطلب اظهار داشت: علائم از نظر استقرار و جانمايي بر دو نوع افقي (‌از قبيل چشم گربه اي، خط كشي، هاشورها و ... ) و عمودي (از قبيل تابلوهاي اطلاعاتي، اخباري، انتظامي و ... ) بوده كه به‌عنوان زبان گوياي جاده ها محسوب ميشوند.

وي با اعلام نقش علائم در ايمني محورها تاكيد کرد: از آنجا كه تهيه علائم از محل اعتبارات ملي بوده، لذا حفظ و صيانت از آنان موجب حفظ سرمايه ملي محسوب كه يكي از وظايف ذاتي همه آحاد ملت بوده و همينطور سبب ايجاد انگيزه و تلاش بيشتر راهداران در نگهداري از راه‌ها مي‌شود.

نصب ۷۴۰۰تابلو در امسال تا به امروز

مدیر كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ضمن برشمردن اقدامات وسيع اين اداره كل در زمينه ايمني محورهاي استان تصريح کرد : در امسال تا به امروز ۲۶۰ کیلومتر خط کشی سرد ترافیکی و نصب ۱۷۰۰ عدد مسیرنما ارتجاعی و همچنین نصب ۵۷۰۰ عدد تابلو هدایت مسیر بر روی حفاظ ها و دیواره ها و نصب ۳۷ عدد چراغ پلیس مجازی در نقاط دارای تصادف حوزه استحفاظی و نگهداری روشنایی راه و تونل بطول ۳۸۰ کیلومتر انجام پذیرفت.

وی در ادامه از شروع عملیات اجرای روشنایی نقطه ای در محور کیاسر (شکتا) ، شروع عملیات اجرای روشنایی طولی در محور ساری فرح آباد (آکند) بطول یک کیلومتر و همچنین تعمیر و بازسازی گاردریل بطول چهار کیلومتر نیز خبر داد.

گفتنی است مازندران ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد.