شناسهٔ خبر: 67113 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح‌های ترمیمی در محورهای سیل‌زده بخش‌های سلفچگان و خلجستان استان قم

موسوی سلفچگان رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای سلفچگان عنوان کرد : درقالب طرح‌های امانی، نسبت به شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۵۰ کیلومتر راه، بازگشایی ۳۵ دهانه پل آبرو، تعمیروپاکسازی ۱۲۰ عدد انواع تابلوهای ترافیکی و لکه‌گیری آسفالت با حجمی افزون بر یکصد تن درسطح راه‌های دو بخش سلفچگان و خلجستان استان قم اقدام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم، درراستای تامین ایمنی و جلوگیری از هرنوع اختلال درترافیک محورهای آسیب دیده از سیل ، طرح‌های ترمیمی( ه صورت امانی ) درسطح محورهای دوبخش سلفچگان وخلجستان استان قم اجرا شد.

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای سلفچگان درتکمیل خبر فوق افزود :  با توجه به بارشهای سیل آسای فروردین ماه گذشته که موجب وارد آمدن خسارت به راه وابنیه فنی گردید ، اجرای طرحهای امانی با استفاده از ظرفیت و توانمندی عوامل و امکانات اداره متبوع ، جهت جلوگیری از هرنوع انسداد ترافیکی درسطح محورهای جاده ای دوبخش سلفچگان و خلجستان دردستور کار قرار گرفت .

 سیدمهدی موسوی با بیان این موضوع که افزون بر ۱۵۰کیلومتر از راههای این دوبخش به دلیل بارشهای سیل آسای فروردین ماه دچار آبشستگی درشانه وشیب شیروانی شده بودند ، تصریح کرد: با استفاده از توانمندی و تجربه عوامل راهدار و بهره مندی حداکثری از امکانات موجود ، نسبت به تسطیح ورفع افتادگی شانه ها و اصلاح شیب شیروانی راههای آسیب دیده اقدام شد.

موسوی درادامه به بازگشایی و تنقیه افزون بر ۳۵ دهانه پل آبرو که به دلیل تجمیع لای ناشی از سیلابها گاها با انسداد کامل مواجه شده بودند پرداخت واظهار داشت : تسریع در بازگشایی دهانه پل‌ها ی مسدود از لای جهت جلوگیری از سرریز سیل به سطح راه ، دراولویت اقدامات اولیه جهت مدیرت سیلابهای اخیر بود که بحمدا... با همت جمعی و سعی مضاعف همکاران و تعامل خوب دستگاه‌های ذی ربط به خوبی اجرا و از سیلابی شدن مسیرها ( حتی الامکان ) جلوگیری شد.

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای سلفچگان ضمن اشاره به این موضوع که از جمله عوامل اصلی درتخریب آسفالت ، ورود و نفوذ آبهای سطحی وتجمیع آن در لایه رویی جاده می باشد عنوان کرد : به دلیل آسیبهای وارده ناشی از نفوذ و تجمیع آب درلایه رویی  که موجب پدیدار شدن چاله و دست اندازدرسطح راهها بخصوص درمحورهای بخش خلجستان گردید عملیات لکه‌گیری آسفالت با حجمی افزون بر یکصد تن آسفالت گرم به مرحله اجرا درآمد .

وی با بیان این که طی بازه زمانی بیست روزه ای پس از سیلابهای فروردین ماه ، افزون بر ۱۲۰ عدد انواع تابلوهای ترافیکی درسطح راه‌های دوبخش سلفچگان – خلجستان تعمیر و شستشو شده اند تصریح کرد: این اقدامات درحالی صورت پذیرفته که هشت نفر از کارکنان این اداره به همراه پنج دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری جهت کمک به هموطنان سیل زده به پلدختر اعزام شده بودند.