شناسهٔ خبر: 6716 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

گفتگوی ویژه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ؛

روایت خلبان ایرانی درباره ممانعت جنگنده‌هاي سعودی از فرود هواپیما در یمن/ جنگنده‌ عربستانی بمب‌های هواپیما را برای تهدید بارها به من نشان می‌داد

هواپیما حامل 10 تن دارو کاپیتان پرواز روز گذشته ایران – یمن ضمن تشریح پرواز خود و مزاحمت‌های عربستان برای هواپیمایی ایرانی گفت: در مسیر پرواز به هیچ عنوان از فضای کشورهای امارات، عربستان و کویت عبور نکردیم بلکه از آسمان عمان وارد فضای یمن شدیم و از زمانی که از عمان وارد یمن شدیم مزاحمت‌های عربستان برای هواپیمای ایرانی آغاز شد.

کاپیتان صداقت نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تشریح جزئیات پرواز روز گذشته هواپیمای ایرانی حامل دارو به صنعا پایتخت یمن که از طرف عربستان اجازه فرود به آن داده نشد، گفت: از طرف هلال احمر در حال انتقال حدود ۱۰ تن دارو به همراه تیم پزشکی ۱۲ تا ۱۳ نفره از ایران به مقصد صنعا بودیم.

وی ادامه داد: پرواز ما به صورت عادی بود و پیش از این دو بار در این مسیر پرواز کرده بودم. در مسیر پرواز به هیچ عنوان از فضای کشورهای امارات، عربستان و کویت عبور نکردیم بلکه از آسمان عمان وارد فضای یمن شدیم و از زمانی که از عمان وارد یمن شدیم مزاحمت های عربستان برای هواپیمای ایرانی آغاز شد.

بشنوید: روایت خلبان ایرانی درباره ممانعت جنگنده‌ سعودی از فرود هواپیما در یمن

خلبان پرواز حامل دارو از ایران به یمن با بیان اینکه عربستان مدام ما را تهدید می کرد افزود: جنگنده‌ عربستانی در کنار هواپیمای ایرانی پرواز می‌کرد و با به صدا در آوردن سیستم‌های هشدار هواپیما سعی می کرد من را از فرود منصرف کند اما با توجه به اینکه در فضای کشور یمن، هواپیمای ناشناس یک کشور دیگر ما را تهدید می‌کرد به مسیر خود با هواپیمای غیر نظامی و با لوگوی مشخص تا زمان فرود در فرودگاه صنعا ادامه دادم.

کاپیتان صداقت نیز ادامه داد: عربستانی‌ها به ما اعلام کردند که باید در فرودگاه عربستان فرود بیاییم و با علائم، هشدارها و نشان دادن بمب‌های زیر جنگنده عربستانی ما را تهدید کردند. رسما اعلام کردند شما مجوز فرود در فرودگاه صنعا را ندارید. ما سوال کردیم چه کسی این مجوز را نداده که اعلام کردند جده این مجوز را نداده است سپس ما اعلام کردیم ما در فضای جده پرواز نمی‌کنیم و در فضای یمن در حال پرواز هستیم و به مسیر ادامه دادم.

وی افزود: زمانی که مشاهده کردند مُصر به فرود در فرودگاه یمن هستم خباثت خود را نشان دادند و شروع به بمباران فرودگاه و کشتن افراد روی زمین کردند؛ در این شرایط دیگر قادر به فرود نبودم و مجبور به بازگشت مجدد به ایران شدم.

کاپیتان صداقت نیا با تاکید بر اینکه هواپیما برای عبور از آسمان عمان و یمن مجوز داشت گفت: براساس Flight plan (طرح پروازی) برای عبور از این دو کشور هیچ مشکلی نداشتیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روز گذشته، جنگنده‌های عربستان با حمله به فرودگاه صنعا، مانع از نشستن هواپیمای حامل کمک‌های پزشکی ایران در این فرودگاه شدند و این پرواز مجدد به ایران بازگشت./

درحال بارگزاری...

دریافت فایل گفتگو با کاپیتان صداقت نیا با حجم
3 MB

نظر شما