شناسهٔ خبر: 67210 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه های زیرساختی استان همدان

بزودی؛ بزرگراه ملایر-توره تکمیل می شود

خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان همدان گفت: تنها ۶ کیلومتر از از باند دوم محور ملایر- توره باقی مانده که با تکمیل آن در آینده ای نزدیک یکی از محورهای مهم مواصلاتی استان که نقش مهمی در ترانزیت کالا و مسافر از پایتخت به بندر امام‌خمینی زیرعبور قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز به منظور بازدید از پروژه‌های راهسازی همدان به این استان سفر کرد و در خصوص باند دوم محور ملایر- توره گفت:‌ این محور یکی از مهمترین مسیرهای ترانزیتی تهران به بندرامام خمینی است و در حال حاضر تنها ۶ کیلومتر آن باقی مانده که ۳ کیلومتر آسفالت شده و ۳ کیلومتر دیگر نیز بیس ریخته شده و با تامین به موقع اعتبار به زودی به صورت بزرگراه در دسترس هموطنان قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر از عملیات بهسازی محور جوکار- تویسرکان بازدید و اعلام کرد: ایمن سازی و احداث دوربرگردان این مسیر حدفاصل روستای حسین‌آباد طراحی شده است و به محض تکمیل شدن مطالعات مفصل‌تر به منظور تایید نهایی به شورای ترافیک استان همدان ارسال خواهد شد.

خادمی از پیشرفت ۶۰ درصدی محور نهاوند- آورزمان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی هشت کیلومتر از این محور از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و عملیات اجرایی ۲۲ کیلومتر از باند دوم این محور به مناقصه رفته و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی افزود: ۹ کیلومتر از این محور باقی مانده است که به زودی تعیین تکلیف خواهد شد. با تکمیل شدن این مسیر هم ترانزیت کشور از غرب به مرکز تسهیل خواهد شد و هم در تسهیل سفر به عتبات عالیات نقش مهمی خواهد داشت. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر همچنین از محور نهاوند- فیروزان- کنگاور بازدید کرد و بیان داشت: این پروژه به طول ۵۵ کیلومتر و با اعتبار ۳ میلیارد تومان تعریف شده است که در حال حاضر ۱۵ کیلومتر از سمت نهاوند تا پل حاجی علی‌مراد تکمیل و زیرعبور ترافیک قرار دارد و عمیات اجرایی ۶.۲ کیلومتر دیگر نیز به اداره کل راه و شهرسازی استان همدان تفویض شده و عملیات اجرایی ۴ کیلومتر انتهایی نیز به تازگی آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در بازدید از محور نهاوند- بروجرد نیز اعلام کرد: عملیات اجرایی باند دوم در این محدوده انجام شده و تنها ۳ کیلومتر از مسیر و اجرای دال و تیر پل بزرگ شعبان باقی‌ مانده که کل مسیر به بزرگراه تبدیل شود و تا پایان این فصل نیز تکمیل خواهد شد.